Az innovációs motoron
Innovációval átitatott iparág a távközlés. A technológiai fejlődés ugyanakkor olyan lehetőségeket is kínál, amelyek túlmutatnak a hagyományos távközlési szolgáltatásokon.
A Magyar Telekom folyamatosan vizsgálja, hogy milyen új területekre, piacokra érdemes belépnie, amelyek egyrészt új bevételi forrást jelentenek a vállalatnak, másrészt az ügyfélmegtartásban és a márka megítélésében is szerepet játszanak. „Nem arról van szó, hogy a technológiai forradalom egyszerű beszállítójaként kell jelen lennünk, hanem folyamatosan azokat az innovatív megoldásokat kell keresni, amelyekkel a technológiai fejlődés élére állhatunk. Az a célunk, hogy mi mutathassuk meg elsőként ügyfeleinknek, mivel és hogyan könnyíthetik meg életüket a technológiai vívmányok segítségével” – mondja Pataki Róbert, a Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese. Az innovációs terület a gazdasági válság idején is dedikált erőforrásokat igényel, hiszen hosszú távon az új üzleti modellek biztosíthatnak a hagyományos üzletmeneten túlmutató növekedési és profitrátát.
Energia, biztosítás, pénzügy
Az innovációs lehetőségeket azonban nem csak a távközlés területén keresi a vállalat, a Telekom folyamatosan kutatja, hogy milyen új piacokra érdemes belépnie, ahol meglévő erősségeire támaszkodva új termékekkel, szolgáltatásokkal jelenhet meg.
„A Magyar Telekom esetében például ilyen a gáz- és áramszolgáltatás, ahol komplex energiakereskedelmi tevékenységet végzünk. Úgy látjuk, hogy ezek a szolgáltatási területek már a közeljövőben innovatív fejlődésen mennek keresztül, előtérbe kerülnek a távközlésen és informatikán alapuló intelligens megoldások, okos mérési rendszerek, illetve az optimalizált energiamenedzsment-rendszerek kialakítása.”
A viszonylag új tevékenységek közé tartoznak a pénzügyi biztosítási szolgáltatások is.
„Ezek sok esetben összekapcsolhatók meglévő szolgáltatásokkal, például okostelefonhoz készülékbiztosítást, külföldi utazáshoz pedig papír nélkül, mobiltelefon használatával akár külföldre érkezéskor is megköthető utasbiztosítást ajánlunk” – sorolja Pataki Róbert.
„Stratégiai fontosságú terület az interaktív televíziózás élményét nyújtó fejlesztések és a digitális otthonhoz kapcsolódó alkalmazások, valamint a multiplatformos tartalomszolgáltatások kínálata. Sokat várunk a komplex smart metering rendszer fejlesztésünktől, amely az energiapiac valamennyi szereplője számára kínál megoldásokat, valamint az e-egészségügy egészségmegőrzés terén kínált szolgáltatásaitól is. Viszont arra figyelni kell, hogy a vállalat csak addig nyújtózkodjon az új irányok felé, ameddig képességlogikai takarója ér. Tehát nem a teljes körű energia-, egészségügyi vagy médiaszolgáltatást kell megcélozni, hanem arra kell törekedni, hogy a lehető legtöbb technológiai fejlesztést kezdeményezzük ezekben az ágazatokban. Ezeken a területeken kulcsszó a partnerség, és az együttműködésből adódó szinergiák kiaknázása. A partnerségre jó példa a Mobiltárca Szövetség, amelynek a Telekom alapító tagja. A széles körű iparági összefogáson alapuló együttműködés biztosíthatja, hogy Magyarországon elsők között indulhatnak el az nfc alapú mobilszolgáltatások Európában” – ismerteti az új irányokat Pataki Róbert. (ITB, rövidítve - kép: origo)