A vállalkozások dokumentumkezelés, iratkezelés (aktatologatunk, édes fiam, aktatologatunk? NEM!!!) szóval dokumentumkezelés, iratkezelés területén kettős présbe vannak rakva (lehetne cifrázni, én most ennyit tudok idetenni, ha érdekel több: Fodor Zoltán, 06/30/600 31 26):
Törvényi megfelelés
1. A közigazgatás egyre több információt igényel a működésről. Ezeket össze kell gyűjteni, foglalkozni kell vele, el kell juttatni - utána archiválni kell, meg kell őrizni. Ez egy komoly RENDSZERT alkot - a megfelelő tudást, esetleg egy elektronikus (dokumentumkezelő) rendszert és a papírokkal való megfelelő eljárásokat (operatív irattár, megőrzési idő, központi irattár, selejtezés, levéltárba adás...). (NEM informatika, vagy nem csak informatika!!!!)
2. Amennyiben a közigazgatás valamely ügyet elektronikus útra terel - a vállalkozásban át kell állni erre: kell(het) egy rendszer és kellhet szaktudás (ez utóbbi kapcsán tudnék mesélni...). Ha valaki felhőbe teszi az üzleti folyamatait, az iratkezelési szabályokat akkor is be kell tartani.
3. Egyre több ellenőrzésre és egyre nagyobb bírságokra lehet számítani (NAV ellenőrzésekről és bírságokról szóló hírek naponta jönnek...)
Piaci nyomás:
1. A marketinges bullshitek világából kilépett a környezettudatosság - manapság már a piaci sikert vagy túlélést jelentheti, ha valaki fenntarthatóan és társadalmi felelősségvállalással működik.
A piac ezt elismeri és hajlandó többet is fizetni az ilyen termékekért, szolgáltatásokért - gondolj csak a "zöld áramra".
A magyar kormány részéről is van egy erőteljes kezdeményezés hogy az erőforráspazarló növekedés (GDP-fetisizmus) helyett gazdaságot egy szinten tartott, fenntartható gazdasággá konvertálja - és ha ezt MÉG nem éled meg nyomásként - akkor majd hamarosan fogod... :-)
2. Ha a fontos partnered lép ezen a területen - neked is követni kell: ha áttér az elektronikus számlázásra például (amire minden esély megvan, mert jövőre enyhülhet az e-számlázás technikai feltételeivel kapcsolatos elvárás) - és te nem vagy rá felkészülve, kieshetsz vagy csökkenthet az üzlet volumene (márpedig a piacon túl az állam jogkövető magatartás kikényszerítése egyszerűbben megvalósítható, ha gombnyomásra összegez és elemez - hogy hol vannak a hiányok... hova kell odasújtani...hát nem?)
3. Nagyon sokan próbálnak eladni és ezért a költségcsökkentési-hatékonyságnövelés blabla még hosszú-hosszú évekig fog szólni - annak ellenére, hogy az életünk tényleg ekörül fog forogni. Biztos vagyok benne, hogy nagyon kevesek próbálták a spórolást és hatékonyabb üzleti folyamataikat a dokumentumkezelés körül gatyába rázni... Hát te?
Szóval - szedd össze magad - és törődj a dokumentumkezeléseddel, iratkezeléseddel.
Egy kis segítség - bemutatja a dokumentumkezelés, iratkezelés eszközrendszerét: Letölthető Irat- és Dokumentumkezelési Szakmai Szövetség tanulmány (PDF) Ingyenes, de „ne lopd el - azaz: ne add el, ne változtasd meg – és nevezd meg a forrást” jogokkal! – Hatékony dokumentumkezelés >>>
További segítség a DWP Dokumentumkezelés és folyamatmenedzsment Portálon >>>
A Ricoh Hungary megszerezte a Green Office Bizonyítványt
A Ricoh környezetbarát irodai megoldásai (Total Green Office Solutions) csökkentheti a vállalatok környezetre gyakorolt hatásait, beleértve a fenntarthatósági tanácsadást, az ökotechnológiát és a minősített használt eszközök beszerzését is.
Emellett létrehozhatja saját zöld irodáját virtuálisan is a www.ricoh.hu/zoldiroda weboldal címen.
A környezetbarát irodai megoldások szellemében 2009. májusában az összes Ricoh leányvállalatra vonatkozóan bevezetésre került az úgynevezett Green Office Certification program, melynek célja a környezetre gyakorolt hatások csökkentése, az energia felhasználás, a papírkibocsátás minimális szintre szorítása, valamint a duplex nyomtatási mód használatának növelése.
A Ricoh Hungary Kft. 2012-ben csatlakozott a programhoz és megszerezte a Green Office Bizonyítványt. (Prím - kép: blikk)
****