Nem jött ki jól a Telenor a telefonadóból
Telenor + telefonadó = csökkenő árbevétel, kevesebb fejlesztés, elégedetlenség.
Rányomta a bélyegét a Telenor EBITDA eredményére a nyáron bevezetett telefonadó, hiszen 1,2 milliárd forinttal csökkent az árbevétel. A társaság 20 százalékkal maradt el 2011 hasonló időszakának értékétől – derült ki a harmadik negyedévi jelentésből.
A Telenor 2,5 milliárd forint telefonadót és 2,4 milliárd forint ágazati különadót (válságadót) fizetett a "q3"-ban, ami a normál társasági adón túlmenően közel ötmilliárd forint pluszbefizetést jelent a költségvetésbe, amely az adott negyedévi árbevétel 12 százalékának felel meg. A vállalat a „stabil árbevétel, bővülő piaci részesedés, szélesedő ügyfélkör és növekvő beruházások” kifejezésekkel illette az elmúlt negyedévet.
Christopher A. Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója a következőképpen gondol vissza az elmúlt időszakra: „az év közben bevezetett telefonadó rendkívül hátrányosan érintett minket. Nagyon sajnálatos, hogy iparági egyeztetés nélkül az idén már harmadik alkalommal módosították a távközlési törvényt. Az ilyen változtatások összezavarják az ügyfeleket, és elvonják a fejlesztésre és az ügyfelek kiszolgálására szánt erőforrásainkat az innovatív szolgáltatások kidolgozásától és bevezetésétől” – mondta. (Telenor/ITB)