Sikeres a LEGO Friends
Az új, kislányokat megcélzó termék kétszer annyi bevételt hozott a dán vállalatnak, mint előzetesen várták.
A LEGO csoport sikeresnek minősítette 2012 első felét. A tárgyidőszak bevételei meghaladták a másfél millió dollárt, ami 24 százalékkal több a 2011 első felében mért 1,2 milliónál. Az első féléves üzemi eredmény 488 ezer dollár lett, ami 41 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbi 344 ezer dollárnál.
"Hangsúlyoznom kell, hogy az első féléves eredmény jócskán meghaladta a várakozásainkat. Pláne, ha a játékipar romló trendjeit nézzük. Az egész évre azért még korai lenne becslésekbe bocsátkozni" - nyilatkozta Jorgen Vig Knudstorp, a LEGO csoport vezérigazgatója.
A globális játékpiac 4 százalékot csökkent az elmúlt fél évben. A LEGO trendekkel szembe menő jó eredményében jelentős szerepet játszott a vállalat új termékcsaládja, a kislányokat megcélzó, januárban piacra dobott LEGO Friends. Az új családból kétszer annyi kelt el, mint a cég előzetesen várta - adta hírül a Lego Honlapja.
"A LEGO Friends egy négy éves fejlesztőmunka eredménye, jó volt tapasztalni a fogyasztók kedvező hozzáállását. Ezzel a kreatív építés a lányok szobájába is bekerült" - tette hozzá Knudstrop. A 2011-ben indított Ninjago sorozat szintén nagyon jól fogyott, akárcsak a cég klasszikusai, a LEGO City és a LEGO Star Wars.
A cég eladásnövekedése eltérő mértékű volt a különböző régiókban. A bevételek Európában 10, az Egyesült Államokban pedig 23 százalékkal emelkedtek. A cég közleménye szerint a legjobb eredményt Ázsiában érték el (akárcsak 2011-ben), amely hamarosan a vállalat egyik legfontosabb piaca lehet. A LEGO csoport globális játékpiaci részesedése pedig a tavalyi első féléves 7 százalékról 8-ra emelkedett. (marketinginfo - kép:jatekshop.eu)