A cégek és a Facebook
Számos cég kötl jelentős összegeket arra, hogy minél több lájkot szedjen össze a Facebook-on, azonban a BBC kutatása arra hívja fel a figyelmet, hogy ezek többsége teljességgel használhatatlan.
Sokszor előfordul, hogy olyan emberek lájkolják egy adott cég Facebook oldalát, akik igazából nem is érdeklődnek az adott termék iránt, vagy pedig hamis adatokat adtak meg a regisztrációnál - írja a BBC. Ennek megfelelően ezek a lájkok üzleti szempontból semmit sem érnek a vállalatnak, csak a számot gyarapítják.
Mindezek ellenére a vezető márkák máig nagy jelentőséget tulajdonítanak a lájkoknak, hiszen - mondják - az megjelenik a lájkoló oldalán, így annak ismerősei, barátai is látják ezt. Pedig az sem biztos, hogy egy valós személy kattintott: a közösségi oldal korábban azt közölte, hogy a profiljainak az 5-6 százaléka lehet hamis, azaz nem valódi személyhez kötött, tehát mintegy 51 millió a 901 millió felhasználóból. A BBC megszólaltatott egy biztonsági szakembert - Graham Cluley-t, a Sophostól - is, aki szerint vannak olyan programozók, akik egy számítógépes szofver segítségével akár profilok százait is kezelhetik. Cluley szerint a Facebook bár megpróbál fellépni ezen problémák ellen, ám lassan halad, mivel nehéz ezeket a profilokat megkülönböztetni a valódiaktól.
Számos kiscég először elégedett az eredményekkel, majd csalódottak lesznek, amikor meglátják, hogy tulajdonképpen kik is lájkolták őket - mondja a BBC-nek Michael Tinmouth, a közösségi oldalakra specializálódott marketingszakértő. Az ok, hogy miközben ők az egész világra kiterjedő kampányt terveztek, azt látják, hogy a lájkok nagy többsége olyan országokból érkezik mint a Fülöp-szigetek, vagy Egyiptom. Tinmouth szerint a profiladatok olyan 13-17 évesekről árulkodnak, akiknek már a nevük is gyanús és 3-5 ezer oldalt lájkoltak már előtte.
Ezt követően a BBC csinált egy tesztet: létrehozott egy hamis oldalt VirtualBagel névvel, és már 24 óra elteltével 1600 lájkjuk volt, annak ellenére, hogy az oldalon se terméket, se érdekes információt nem helyeztek el. Az oldalra kattintók szinte összes tagja pedig Egyiptomból, Indiából, Indonéziából, illetve a Fülöp-szigetekről érkezett.
Ezek után nem meglepő, hogy amikor a BBC az Egyesült Királyság egyik meg nem nevezett óriáscégét a Facebook-kampányai hatásairól kérdezte, a következő választ kapta: bármilyen kampányba is kezdtünk, annak az eladásokra minimális hatása volt. (BankWeb)
Lájk vagy nem lájk, ez itt a kérdés - A vállalati Facebook használat buktatói
2012.07.15. 06:55 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: bbc facebook információ termék használhatatlan közösségi oldal lájk vállalati facebokk marketingszakértő
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr974657319
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.