Most komolyan: időnként eltünődöm - minek is keresne egyenrangú partnerséget nálunk Kína? Nem, ez nem politika - ez csak puszta racionalitás...
1. Mit tudunk mi adni (Petőfin kívül), amit más nem? (De ne te találd ki, lécci - ők mit mondanak?)
2. Ha ugyanannyiból megveheti Görögországot vagy más országot kilóra - minek adná ide a pénzét?
Autóipari kutatásban is élre tör Kína
A nagy autógyártók kiszolgálására 150 kínai és nemzetközi vállalatnak székhelyet biztosító kutatás-fejlesztési központ nyílik a kelet-kínai Sanghajban.
Szerdán kezdődött, s várhatóan másfél év múlva fejeződik be az Auto R&D Harbor nevet viselő kutatás-fejlesztési központ építése Sanghajban. A város észak-nyugati kerületében épülő központban 200 ezer négyzetméterén 150, többségében közepes nagyságú vállalat kap helyet, melyek a nagy autógyártó cégek számára kutatási és tervezési, valamint más kiszervezési szolgáltatásokat nyújtanak.
Az 1,5 milliárd jüan (54 milliárd forint) beruházással megépülő központ a Sanghaji Nemzetközi Autóváros, egy integrált iparági központ része lesz, mely egy tucat vállalati székhelyet, 65 kutatóközpontot, kiállítási teret és egy high-tech parkot is magában foglal.
A központtal eddig 17 vállalat kötött szerződést, ezek 40 százaléka nemzetközi cég. A beköltöző cégek közt mások mellett a zöld energiára szakosodott svájci Delion AG, az autóalkatrészeket gyártó kanadai KSR International és az olasz Pininfarina is ott van. Utóbbi több mint 100 fős kutatás-fejlesztési csapattal érkezik és kínai autógyártóknak szolgál majd közvetlen szolgáltatásokkal. A betelepülő kínai cégek közt a sencseni Hangsheng Electronics és a csungkingi Chaoli Hi-tech vállalatok is szerepelnek. (MTI/Vezess.hu)