Ilyen sötéten látja a jövőt a hazai cégvezetők többsége
Stratégiaváltás, innováció, vállalati tranzakciók és az ügyfélkapcsolatok fókuszáltabb fejlesztése lehet a válság ellenszere – állítja az a közel 70 magyarországi vezérigazgató, akivel személyesen készített felmérést a PwC Magyarország. A globálisan 15 éve, hazánkban idén első alkalommal elvégzett Vezérigazgató Felmérés a cégek első számú vezetőinek véleményét, várakozásait és terveit gyűjti össze.
Mikor és hogyan várható a gazdaság fellendülése? Miben rejlik a növekedés kulcsa? Ezekre és sok más kérdésre kereste a választ a PwC első Magyarországi Vezérigazgató Felmérése, melynek célja, hogy átfogó képet nyújtson a globális és hazai gazdasági kilátásokról. Hazánkban első alkalommal, a válság ötödik évében készítette el a PwC tanulmányát annak érdekében, hogy választ kapjon arra, miben látják a kiutat a hazai vállalatvezetők a talpon maradás és a növekedés felé.
„Nem dughatják a fejüket a homokba a vállalatok vezetői, és nem hivatkozhatnak minden döntésükkel a recesszióra. Mind a cégük, a munkavállalóik, az üzlettársaik, valamint a részvényeseik megoldást várnak el tőlük, és nem kifogásokat”– emelte ki Nick Kós, a PwC Magyarország Könyvvizsgálati Üzletágvezetője, aki július 1-től tölti majd be a cég vezérigazgatói posztját.
„Felmérésünk eredményei szerint a vezérigazgatók levonták a tanulságokat az elmúlt évek történéseiből, és képesek azok tükrében új, fenntartható célkitűzéseket meghatározni a profitabilitás helyreállítása vagy akár a növekedés elősegítése érdekében” – tette hozzá Nick Kós.
K+F és Innováció
A felmérésben résztvevők válaszai alapján egyértelműen kiderül, hogy a kutatás-fejlesztés és innováció a vállalati növekedési irányok legfontosabb elemei közé tartoznak, a vállalatvezetők a termék- vagy szolgáltatás-portfólió fejlesztésével kívánják erősíteni piaci pozíciójukat. Sok esetben azonban ez nem csupán konkrét termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos innovációt jelen, hanem újszerű megoldások kidolgozását a vállalati működés és a megtérülési modellek területén. Magyarországon a kiválóan képzett szakemberek, a magas szintű felsőoktatás és a vállalati célkitűzések elősegíthetik, hogy hazánk elinduljon a régiós szinten kialakulóban lévő új növekedési modell, a „tudásalapú gazdaság” felé. (VG, rövidítve)