Blogok helyett közösségi oldalakra esküsznek az amerikai cégek
Folyamatosan teret veszít a leggyorsabban növekvő amerikai cégek életében a blogolás a Facebookkal és a Twitterrel szemben.
2011-ben az Egyesült Államok ötszáz legnagyobb ütemű növekedést felmutató vállalata körében 50-ről 37-re csökkent azok aránya, amelyek éltek a blogok adta lehetőségekkel. Ezzel párhuzamosan a Facebook közösségi oldalon marketingtevékenységet folytatók aránya 71-ről 74-re, a twitterezőké 59-ről 64 százalékra emelkedett - írja a Business Journal egy massachusettsi egyetemi kutatásra hivatkozva.
A Facebookkal fej-fej mellett halad a LinkedIn szakmai közösségi oldal a maga 73 százalékos arányával, ez a site azonban új szereplő a felmérésben, így nem állnak rendelkezésre összehasonlítható adatok. Nincs korábbi adat a Google videómegosztó oldala, a YouTube tekintetében sem, 2011-ben mindenesetre a gyors növekedést felmutató vállalkozások 45 százaléka használta ezt a website-ot.
A tanulmányból az is kiderül, hogy az Inc. 500 listán felsorolt társaságok csaknem háromnegyede (71%) a közösségi médiára fordított büdzséjének növelését tervezi idén, negyede (25%) pedig ugyanannyit fog költeni, mint tavaly. (MédiaInfo)