A világon először háromdimenziós trükkök a pesti Operában
Világpremierre készül a Magyar Állami Operaház. Szeptember 7-én egy olyan opera és balettprodukciót mutatnak be, mely az élő előadást 3D-s technológiával ötvözi. A kékszakállú herceg vára és a Bolero ebben a formában mindössze háromszor tekinthető meg Budapesten.
Az opera előadáson Judit alakjának megformálója a nemzetközi operaszínpadok jelenleginnovatív, háromdimenziós animáció tervezője Andrew Quinn számítógépes szakember, aki korábban dolgozott a Mátrix, a Dark City és a Tomb Raider című filmekben is. Jegyek már kaphatók.
A nézők a jeles világpremier alkalmából egy részvételt tanúsító emléklapot, valamint a művészek aláírásával ellátott képet is kapnak majd. Bartók és Ravel művéhez minimális hagyományos díszlet készül, a hátteret virtuálisan jelenítik majd meg. Az alkotócsapat egy új megoldást talált fel a realtime 3D sztereoeffektusok létrehozására, ez a "3DLive Live" fejlesztés, melyet a világon először a Magyar Állami Operaházban használnak majd. Az est rendezői Renzo Cerbo, filmes szakember és Caterina Vianello színházi rendező, az előadás karmestere Győriványi Ráth György, a Magyar Állami Operaház főzeneigazgatója.
A producer, Francesco Stochino Weiss már korábban is számos innovatív klasszikus zenei projekt létrehozásában vett részt. Többek között az ő nevéhez kötődik a Carmen Mito del Gitano előadás 1989-ben, mely José Carreras visszatérését jelentette, vagy 1994-ben a Mozart Requiem da Sarajevo, melyet a szarajevói könyvtár romjai között adtak elő a boszniai háború idején.
2002-ben technológiai kísérletezésbe kezdett az Inno dalle Vette kapcsán, ahol Brahms Alt Rapszódiáját adták elő II. János Pál pápának oly módon, hogy a szólista, a kórus és a zenekar Olaszország három különböző pontján énekelt és játszott egyszerre műholdas kapcsolat segítségével. Továbbá 2008-ban Pekingben az Olimpia idején ő rendezte az Invisible Citiest, melyet az egész világon közvetítettek a Tiltott Városból. (deluxe)