Készülj fel a közösségi keresésre!
Elképzelhető, hogy a Facebook következő sikeres fejlesztése a közösségi keresés lesz, amelynek a Bing már alapot is adott. Készítsd fel a weboldalad a találatokra! TIPP
Eleinte fej-fej mellett haladt a Google Adwords és a Facebook Ads, ma pedig már egyre többen használják az utóbbit. A Google elleni háború nem lankad, az új Open Graph keresőmotorral újabb csapást mér a keresőóriásra a Facebook, mivel az egyesíti a közösségi médiát és a kereső marketinget; ilyen a SEO egy magasabb szinten. Szakértők hatalmas lehetőségeket látnak a közösségi keresésben.
Tisztázni kell, hogy a Facebook valószínűleg sosem fogja kiütni a Google-t... vagyis egyelőre. Még rengeteget kell tenniük azért, hogy megelőzzék a Google összetett keresőmotorját. Azonban mint mindig, a Facebook képes meglepetést okozni, főleg miután szorosabbra fűzte a szálakat a Microsofttal. Néhány napja indult újtára a Bing kereső új funkciója, amely már a facebookos lájkokat is figyelembe veszi a találati lista összeállításánál.
Közösségileg irányított keresés
Ugyanakkor nem csak a Bing nyert az üzleten, a Facebook hozzáadta a Microsoft kereső eredményeit is a belső keresőjéhez. A közösségi oldal két eszközt nyújt a weboldal tulajdonosoknak arra, hogy oldaluk látható legyen a Facebook Keresésben.
Az egyik a weboldalba épített lájk gomb, a másik pedig a címkézés, amely segítségével a weboldal megadhatja, hogy miről szól az oldal. Tehát alapvetően a Facebook keresési eredményeket a lájkok száma és a megjelölt infomációk fogják befolyásolni. Magyarán a keresőmotor linkek helyett a lájkokon alapul majd.
Készítsd fel a SEO tudásod!
Szemtanúi lehettünk annak, hogy a Facebook mit vitt véghez a hirdetések terén. Így tehát minden esélyük megvan arra, hogy keresőjük is az egyik legnagyobbá váljon, főleg, mivel a Bing táplálja azt.
Valószínűleg már nem kell rá sokat várni, úgyhogy jobb optimalizálni hozzá a weboldalakat. (Firas/SocialTimes)