Le a vonallal!
A marketing és média közösség egyre nagyobb nyomás alatt van, hogy szakítson a hagyományos vonal alatti és feletti eszközökön alapuló gondolkodásmóddal.
Egy friss kutatás szerint, a következő tíz évben tanúi lehetünk a "vonal" folyamatos elhalványodásának, ahogy a hagyományos média és marketing funkciók közötti határok elmosódnak. Martin Hayward marketingkommunikációs szakértő tanulmányában körvonalazta a szakma új szabályait, melyek a következő tíz évben érvényesülnek majd.
A tanulmány elkészítésében olyan szaktekintélyek működtek közre, mint a London Business School professzora, Patrick Barwise és a szakma egy másik kiemelkedő alakja, Alan Mitchell. A tanulmány alapjául szolgáló felmérés a Royal Mail megbízásából készült el, és az eredményei arról számolnak be, hogy a relevancia, a válaszadás és a visszafogottság lesz a jövőben a média és a marketing sikerének kulcsa.
A tanulmány szerint az alábbi szabályok alakítják majd a marketingkommunikációt a következő 10 évben: A rendelkezésre álló adat mennyisége óriási lesz, de azt a fogyasztóktól közvetlenül kell majd beszerezni, és felelősségteljes módon felhasználni. Ennek megértése mellett az is kulcsfontosságú lesz, hogy a fogyasztó beleegyezését adja adatainak marketing-célú felhasználásába.
Az analóg kommunikáció kiváló lehetőséget jelent majd a digitális világban. A következő öt évben a marketingesek várhatóan többet költenek majd büdzséjükből a direct mail-re is, az online, a mobil és a közösségi média mellett. Könnyebbé válik releváns targetálás, és egyre pontosabb mérés válik lehetővé, ahogy az egyes médiumtípusok eredményei egyre követhetőbbek lesznek.
A marketingkommunikáció költségei csökkennek, mivel egyre kevesebb lesz a meddőszórás, és emiatt zsugorodnak a marketing büdzsék is. A kreatív megvalósítás - hogy az üzenetet minél jobban kiemeljük a zajos, zsúfolt környezetből - jelentősége csökken, mivel egyre több kampány éri majd el a megfelelő üzenettel a megfelelő célközönséget.
A további marketing sikerekhez elengedhetetlen fontosságú lesz a kommunikációban a visszafogottság is, hogy ne váljon az üzenetek gyakorisága, intenzitása tolakodóvá - ez a relevanciát és a hatékonyságot veszélyeztetné. (brandtrend)