Űrlap helyett mobil
Felhő alapú, magyar fejlesztésű mobil alkalmazást kínál a vállalati hatékonyság növelésére a Magyar Telekom. Régóta próbálkoznak a vállalatok, hogy mobil eszközökkel és alkalmazásokkal tegyék hatékonyabbá az irodán kívül dolgozó munkatársak (például szervizesek, értékesítők) munkáját. Az egyedi alkalmazások fejlesztése és karbantartása azonban meglehetősen drága mulatsággá tette az ilyen próbálkozásokat.
Másféle módszert kínál a magyar fejlesztésű Mobilengine, amely felhő alapon kínál mobil adatgyűjtő és vezetői jelentéskészítő szolgáltatást. A Mobile Engine Kft. által fejlesztett és a T-Systemsől havi díj fejében igénybe vehető szolgáltatás két részből áll. Egyrészt készült egy mobil alkalmazás a négy legelterjedtebb platformra (Android, iOS, BlackBerry, Windows Mobile); az alkalmazás pedig a felhőbe tölti fel az adatokat, amelyek az irodai dolgozók számára böngészőn keresztül érhetők el.
Az alkalmazások elsősorban helyszíni adatfelvételre, űrlapok kitöltésére szolgálnak. Az alap mindenütt ugyanaz, de az űrlapok, az adattartalom teljesen testre szabható a vállalati igényei szerint. (iOS esetén például az alap Mobilengine app-ot kell letölteni az App Store-ból, majd a szolgáltatás aktiválása után, az első bejelentkezéskor töltődnek le a testre szabott űrlapok.)
Dálnoki Ádám, a Mobile Engine ügyvezetője szerint az űrlapok rendkívül rugalmasan alakíthatók: több szinten, többféle elágazással, legördülő menükkel segítik az adatbevitelt. A helyszínen dolgozó munkatársnak (kereskedő, ügynök, áruszállító, futár) nem kell a papír alapú adminisztrációval bajlódnia, majd a nap (hét) végén a papírokat bevinni az irodába: a bevitt adatok egyből feltöltődnek a felhőbe, és azonnal elérhetővé válnak a háttérrendszerek számára. Az űrlapok mellé GPS-adatok vagy időbélyegzővel ellátott fotók is mellékelhetők.
A felhő alapú háttérrendszer előnye, hogy a vállalati oldalon nem kell szoftvertelepítéssel bajlódni. A menedzsment számára böngészőből minden adat elérhető, amelyeket szintén testre szabható kimutatásokba lehet rendezni. Az adatok lekérhetők egyéni és csoportos szinten, megjeleníthetők térképen és idősor szerint is. Szükség esetén az adatok integrálhatók vállalatirányítási rendszerbe is.
Az alkalmazás testreszabása után a szolgáltatás a T-Systemstől vehető igénybe, felhasználószám alapján, havi díjas előfizetésért. (itb)