A hitel nem online kell
Évek óta emelkedik azoknak a száma, akik online intézik banki ügyleteiket, amivel párhuzamosan csökken a személyes ügyintézés aránya. Viszont még mindig az online bankolás biztonságosságával kapcsolatban merül fel a legtöbb aggály az internetezőkben.
Az internetes átutalások aránya a 2005-ös 34 százalákról tavalyra 76 százalékra nőtt, mutatja a Novantas tanulmánya. De az ügyfelek háromnegyede ellenőrzi már baknszámláját online, és a szolgáltatásokról is már inkább a neten érdeklődnek, néznek utána, mint tennék azt egy bankfiókban.
Látszik, hogy a napi banki teendők kerültek át főként az online felületekre, hiszen nem kell sorban állni, sokkal gyorsabb az ügyintézés. Kanadában például az ügyfelek fele intézi így tranzakcióit, de az Egyesült Államokban is már 38 százalékuk. Viszont amikor nagyobb pénzmozgásról, vagy hitelügyintézésről van szó, akkor az emberek jobban kedvelik a személyes jelenlétet. Kanadában 85, az Egyesült Államokban pedig 76 százalékuk megy inkább be egy fiókba ezek miatt.
Az ügyfelek majdnem fele aggódik az onlie tranzakciók biztonságossága miatt. Főleg, ha mobilos ügyintézésről beszélünk. Az amerikai felhasználóknak csak 25 százaléka bízik meg a mobilon folytatott tranzakciók biztonságában. Bár az emberek a rutin teendőiket már előszeretettel folytatják online, a bankoknak azért, hogy ez az arány nőjön, javítania kell a biztonsági folyamatokon, főként azok megítélésén. (Emarketer.com/Digibiz elütéssel)