A jövőre fókuszálnak a cégek
Bár a költségcsökkentés még mindig fontos prioritás, a szervezeti változások egyre inkább a jövőre való készülésről és a bevételek újbóli növeléséről szólnak - derül ki az az Economist Intelligence Unit adataiból. A marketing és az értékesítés kiemelt területei a változásnak, ahogy az elmúlt években.
Bár a cégek érthető módon továbbra is nagyon ügyelnek a költségek kordában tartására, az előző évekhez képest egyre nagyobb hangsúly helyeződik a jövőre való felkészülésre és a piaci részesedés növelésére - derül ki az Economist Intelligence Unit (EIU) kutatásából.
A válaszadók szerint a vállalati változások három fő célja a bevételek növelése (55%), a szervezet jövőre való felkészítése (52%) és a költségek mérséklése (50%). Az előző EIU kutatásban a cégvezetők a változás menedzsment fő prioritásának még a költségek lefaragását (66%) tartották, melyet a jövőre való felkészülés (46%) és a bevételek növelése (37%) követett.
Gilda Stahl, a jelentés szerkesztője szerint mindez arról szól, hogy a vállalatvezetők kezdenek túllépni a gazdasági válság puszta túlélésére irányuló erőfeszítéseken. "Azt látják, hogy a gazdasági helyzet javul, és ebből tőkét akarnak kovácsolni. Az ehhez szükséges változtatások új típusú vezetői képességeket és közelítéseket igényelnek a múlthoz képest" - tette hozzá.
Ez persze nem lesz könnyű. A válaszadók szerint csupán a változás menedzsment kezdeményezések 56 százaléka sikeres. Ez annyiban sem jó arány, mert 63% ezzel a kérdéskörrel több időt töltött az idejéből, 47% pedig többet is költött rá, mint korábban. 40% szerint a legnagyobb akadály éppen a vállalatvezetői elkötelezettség hiánya.
A vállalati funkciókon belül a marketing és az értékesítés kiemelt figyelmet kaptak, mint a változás egyik legfontosabb területe az utóbbi években. A válaszadók 41 százaléka szerint e két területen tapasztalták a legtöbb változást a múlt évben. E területeken tapasztalhatták elsőként a kereslet újbóli élénkülését is, s itt akarnak leginkább profitálni belőle.
A MédiaPiacon az átvett cikk végén volt egy link, ami ígéretük szerint a teljes tanulmányhoz, szerintem a nihilbe vitt. Itt reklamálhatsz:
A jövőre fókuszálnak a cégek >>>