Nekem már a Pöttyös egyik reklámjától is kifordult az emésztőrendszerem: a csávó ül a kocsiban és Pöttyöst zabál. Felhívja a nője, hogy hozott-e Pöttyöst. A csávó lepillant a szétzabált desszertekre és belehazudik a nője arcába: Öööööööö, nem. Aztán kivesz még egyet és az arcába tömi.
Szlogen: Megosztom - ha akarom. Na, ez az a mentalitás, amit nem kéne reklámozni. (Vagy mondjuk azzal hirdetni egy csipszet, hogy egy bokszoló elveszi a zacskó csipszet egy kisgyerektől és felzabálja előle.)
Nos: nem vagyok purifikátor, alapvetően nem nagyon érdekel, hogy ki hogyan viszonyul a mohósághoz (nyíltan és aktívan gyakorolja vagy tűzzel-vassal ellenzi).
A magyar innováció társadalmi betagozódottságát (azaz NEM beágyazódottságát, el nem fogadottságát és ismeretlenségét) tekintve (illetve tekintettel még a további, egyéb tekintendőkre, mondjuk a KDNP kormányzati szerepére) - azt gondolom nem szerencsés bármiféle innovációval kapcsolatos dolgot a hét főbűn egyikének szinonimájához (torkosság - mohóság) kötni. (Ismétlem: NEM teológiailag közelítve!)
Nagyhirtelen a marketingesek kénköves szaga és patáinak fickós csattogása rémlik fel - valahol fejenként egy-két üveg bor, egy-két nyelet viszki, egy-két tolat csík után, teljesen szétcsapott, kreatívnak gondolt aggyal valamelyikőjük bedobta: legyünk mohók!
Nem, ebben az esetben ne legyünk mohók.
A porbafingó ELTÉ-snek szerintem fogalma sincs, hogy mi van kinn a való életben innováció területén. Lehet, hogy az egyetemen belül sikert arat - de fogalma sincs, hogy az épületen kívül ezzel mekkora kárt okoz.
Sőt.
Sőt.
"A mohóság jó!": innovációs pályázat ELTE-n
A mohóság jó! címmel az ELTE graduális vagy posztgraduális képzésén résztvevő hallgatói számára hirdet pályázatot a felsőoktatási intézmény, a hallgatóktól innovatív ötleteket várnak január 11-ig.
A pályázat célja a kiírás szerint a hallgatók innovációs tevékenységének fokozása, népszerűsítése. Szeretnék segíteni, hogy az ELTE hallgatóinak elképzeléseit piacképes termékké formálják, legyen az technológiai fejlesztés a biokémiában vagy új kutatási módszer a szociológiában vagy akár a nyelvészetben.
A felhívás meghirdetői példaként Cambridge-et említik, ahol kiterjedt infrastruktúra segíti, hogy a hallgatói innovatív ötletek megvalósulhassanak a gyakorlatban. A pályázatok elbírálásánál fontos szerepet játszik az ötlet újszerűsége, megvalósíthatósága.
Az ELTE Tudás- és Technológiatranszfer Iroda a támogatott pályázók számára a szabadon felhasználható pénzjutalmon túl segítséget nyújt ötletük megvalósításában, üzleti partner keresésében. Az eredményhirdetést a 2011-es ELTE Innovációs Napon, február elején tartják majd. (MTI)