2011: nehezen és kevesebben
Nehéz évet, kevesebb piaci szereplőt, hasonló méretű marketingköltést vár a 2011-es évtől a szakma. Legalábbis az mmonline körkérdése alapján. A cikk szerint a válság után gazdaság-és társadalomfilozófiai váltást jövendült Simon Zsolt, Nagy Bálint, Liptay Gabriella és Nyomárkay Kázmér.
A marketing költségek terén jelentős változás nem várható, de már kézzelfogható jelei vannak, hogy elindul egy visszarendeződés a klasszikus médiaköltések felé – véli Simon Zsolt. A TV 2 vezérigazgatója szerint a folyamat nyertese a tévé és az internet lesz. A vezető mindenekelőtt a két nagy országos kereskedelmi tévé megerősödését várja.
Nagy Bálint, az IBS, marketingtanszék vezető szerint nehéz évek elé néz a világ. Nem csak Magyarország és nem csak a marketing kommunikációs iparág. Mint mondja: 2011 mindenkit rádöbbent arra, hogy nem „válság” volt-van, hanem gazdaság-és társadalomfilozófiai váltás készülődik, a fordulat árcédulájára pedig még nem tudni mekkora összeg kerül.
A vállalatok nagy erőfeszítéseket tesznek majd a megszerzett ügyfelek megtartása és lojalitásuk erősítése érdekében - véli Liptay Gabriella, a Magyar Telekom lakossági szolgáltatási üzletága kommunikációs ágazatának vezetője. Hangsúlyozta azt is, hogy várhatóan sokkal többet látunk majd a képernyők átjárhatóságára alapuló megoldásokból.
Nyomárkay Kázmér, a Sanoma Budapest lapigazgatója úgy látja, hogy összességében a bevételek a 2010-es szintről már nőni fognak, de messze elmaradnak a 2007-es, 208-as aranykortól. A nagy média cégek rá lesznek kényszerítve, hogy új utakat keressenek, a piaci konszolidáció pedig felgyorsul.
Hogy mi mindent várnak még a jövő évtől a megkérdezett hazai szakemberek, és milyen évet remél 2011-től Horváth Magyary Nóra, Kádár Tamás, Gyenes András, Barna Tamás és Ritter Tamás, azt a Marketing&Media legfrissebb, a héten megjelenő számából megtudhatja.