Hogyan lehet sikeres egy vállalat a közösségi oldalakon?
Egyértelműen közölni kell a vállalat oldalának célját, hogy a közösség tudja, mit várhat, s hogy egyértelmű legyen, miként kommunikáljon a közösség tagja a céggel.
A márka más megjelenéseivel egységes branding igénye az adott vállalat közösségi oldalán is fontos szempont.
Látszania kell, hogy az oldalon „zajlik az élet”. Friss információk vannak, és a felhasználói véleményekre/megjegyzésekre is gyors válaszok születnek. A tartalmak nagyságrendileg 80 százaléka lehetőleg legyen informatív, tanulságos vagy szórakoztató, csupán 20 százaléka legyen a márkával kapcsolatos termékhez vagy szolgáltatáshoz köthető információ, promóció.
A vállalatot is igazi „hús-vér” emberek, valós személyiséggel rendelkező munkatársak képviseljék.
Ösztönözni kell a párbeszédet! A rajongókkal való közvetlen kommunikáció megjelenik az ő Üzenőfalukon, így elvileg eljuthat az üzenetünk az ismerősi hálózatuk tagjaihoz. Valahányszor egy rajongó kommentárt fűz egy vállalat/szervezet Facebook-oldalához, ez elvileg átlagban 130 másik emberrel is megosztásra kerül.
Lehetővé kell tenni és ösztönözni a közvetlen kapcsolatokat: a rajongók reagáljanak egymás bejegyzéseire, amiket a vállalati oldalainkon helyeztek el, és az Üzenőfalon emeljük ki a legaktívabb rajongóink bejegyzéseit (megköszönve az aktivitást). Létre lehet hozni fórumokat, ezeken azonban később aktívan részt kell venni.
Ki kell használni a szóbeszéd marketingerejét. Érdekes bejegyzésekkel, versenyekkel, szavazásokkal például rávehetők a meglévő rajongók, hogy ajánlják tovább az oldalt.
Bírjuk cselekvésre (végső soron vásárlásra) a rajongókat! Legyen lehetőségük megvásárolni a terméket/szolgáltatást. A vásárlást ösztönözheti például, ha a felső menüsorban egy külön oldalon publikáljuk az exkluzív ajánlatokat, akciókat. Ez előtt azonban fontos az előző pontok teljesítése, és így a bizalom kiépítése. (Altimeter Group/Piac és Profit)