HTML

Üzleti innováció, üzletfejlesztés

Az üzletfejlesztés és vidéke (üzleti innováció, innováció, vállalkozásfejlesztés) a téma.

Friss topikok

Címkék

2010 (25) 2011 (25) 2012 (22) 2013 (33) 2014 (32) 2015 (20) 3d (35) 3d nyomtatás (19) adat (14) adatbázis (13) adminisztráció (36) adó (16) adókedvezmény (13) adósság (12) adósságválság (12) agy (21) akkreditált innovációs klaszter (24) akkumulátor (11) akvizíció (17) alap (12) alapkezelő (15) alapkutatás (18) alkalmazás (47) alkoss (103) államadósság (12) állami támogatás (15) állás (11) amazon (21) amerika (13) android (101) android market (10) apple (158) applikáció (13) árbevétel (34) archiválás (19) ásványvíz (11) atm (11) átutalás (11) audi (32) audit (46) autó (12) autóipar (148) a kelet bajnokai (15) bank (176) banki (30) banki szolgáltatás (13) banki üzletfejlesztés (49) bankkártya (23) bankszektor (17) bbc (13) befektetés (97) befektető (68) beruházás (152) beszállító (15) beszerzés (12) betegség (10) bevétel (28) bevezetés (13) big data (11) biotechnológia (33) birodalmi lépegető (17) bírság (13) biztonság (27) biztosítás (20) biztosító (97) blackberry (17) blog (58) bmw (31) böngésző (11) bővítés (12) brand (15) budapest (17) budapest bank (16) business development (22) canon (43) cba (11) cebit (10) cég (28) cégcsoport (18) cégérték (12) cellum (20) ces (20) chip (11) cig (11) cig pannónia (12) cisco (16) citibank (11) coca cola (13) cséfalvay zoltán (27) csőd (11) csr (21) csúcstechnológia (16) daimler (17) darpa (12) debrecen (17) debreceni egyetem (10) dell (13) deloitte (10) demján sándor (10) design (11) digitális (10) digitalizálás (20) díj (20) díjátadó (15) docuworld (16) dokumentum (14) dokumentumkezelés (106) döntés (11) dwp (17) dwp akadémia (32) e-számlázás (10) edutus (18) egészségügy (30) egyetem (28) együttműködés (50) együttműködési megállapodás (14) eit (11) eladás (13) elektromos autó (31) elektromos jármű (11) elektronikus aláírás (27) elektronikus számla (10) elektronikus számlázás (47) elektronikus ügyintézés (16) élelmiszer (14) élelmiszeripar (10) elemzés (13) eli (24) eljárás (14) ellenőrzés (19) előrejelzés (111) előrejelzések (187) energetika (11) energiahatékonyság (13) eredmény (15) ericsson (12) érintőképernyő (12) erőforrás (11) erp (10) erste (10) értékesítés (70) eszköz (24) eu (22) európa (18) európai bizottság (13) európai innováció (10) európai innovációs és technológiai intézet (16) európai unió (24) export (10) e kereskedelem (13) facebook (169) fejleszt (15) fejlesztés (523) fejlesztési forrás (14) fejlesztési tanács (12) fejlesztési ügynökség (18) fejlesztéspolitika (31) fejlesztő (40) fejlődés (21) feldolgozás (10) felfedezés (14) felfedezések kora (10) felhasználó (48) felhasználói élmény (11) felhő (45) fellegi tamás (18) felmérés (12) felsőoktatás (10) feltaláló (11) felvásárlás (16) fenntartható (16) fenntarthatóság (52) finanszíroz (12) finanszírozás (176) fizetés (20) fizetési megoldás (17) fodor zoltán (38) fogyasztás (17) fogyasztó (49) folyamat (19) folyamatinnováció (17) folyamatmenedzsment (27) ford (26) forrás (95) fujitsu (17) funkció (13) gamification (11) garancia (14) gazdaságfejlesztés (33) gazdaságfejlesztési operatív program (10) gazdasági növekedés (31) gdp (38) ge (13) general motors (21) gm (13) gmail (23) google (275) google (10) google tv (12) google üzletfejlesztés (31) gop (18) gps (15) gránit bank (22) gyarapíts (103) gyártás (17) gyártó (18) gyógyszeripar (13) győr (11) hálózat (27) hass (112) hass alkoss gyarapíts (19) hatékonyság (12) hibrid (18) hír (12) hirdetés (16) hírös (17) hírportál (28) hita (10) hitel (66) hitelezés (16) hitelintézet (14) hitelkártya (10) hp (16) hr (19) htc (17) huawei (13) hungarikum (11) ibm (54) idszsz (13) ind (12) index (17) india (16) induló vállalkozás (16) infokommunikáció (11) informatika (37) informatikai fejlesztés (11) ingyen (45) ingyenes (72) inkubátor (10) inkubátorház (32) inndex (128) innomax (10) innováció (1922) innovációmenedzsment (22) innovációpolitika (10) innovációs (457) innovációs alap (62) innovációs audit (75) innovációs blog (36) innovációs díj (72) innovációs eredmény (12) innovációs érték (11) innovációs folyamat (18) innovációs hírportál (22) innovációs hivatal (41) innovációs index (163) innovációs járulék (20) innovációs jelentés (10) innovációs képesség (21) innovációs klaszter (20) innovációs konferencia (35) innovációs központ (55) innovációs nagydíj (19) innovációs nap (14) innovációs pályázat (33) innovációs politika (15) innovációs portál (14) innovációs potenciál (13) innovációs program (13) innovációs projekt (18) innovációs rendszer (19) innovációs stratégia (35) innovációs szakértő (12) innovációs szövetség (38) innovációs teljesítmény (18) innovációs tevékenység (40) innovációs ügynökség (33) innovációs verseny (22) innováció 2.0 (11) innováció blog (100) innováció hírportál (24) innováció konferencia (26) innováció portál (45) innováció tanfolyam (11) innovál (12) innovation (25) innovation 24/7 ranking (10) innovatív (584) innovatív bank (12) innovatív cég (101) innovatív kkv (16) innovatív magyar cég (33) innovatív magyar vállalkozás (29) innovatív megoldás (30) innovatív ötlet (14) innovatív szolgáltatás (11) innovatív technológia (14) innovatív termék (20) innovatív unió (11) innovatív vállalkozás (62) innovátor (27) intel (19) internet (68) invitel (17) ios (28) ipad (35) iphone (101) iratkezelés (51) iratkezelési tanfolyam (13) irat és dokumentumkezelési szakmai szövetség (21) isten pénze (29) it (13) itunes (12) japán (21) játék (10) jeremie (44) jeremie program (17) jog (31) jövő (33) jüan (11) k+f (17) kamara (12) kamera (21) kampány (12) kapacitás (10) kedvezmény (23) képzés (52) kereskedelem (12) kereskedelmi és iparkamara (12) kereskedő (12) kereső (12) keretösszeg (13) készülék (15) kezdeményezés (11) kiállítás (19) kickstarter (13) kifejlesztés (10) kifizetés (27) kihívás (16) kiírás (19) kijelző (17) kína (154) kínai (30) kínaiul (26) kínai piac (15) kisvállalkozás (24) kis és középvállalkozás (44) kis és középvállalkozások (19) kitörési pont (20) kkv (234) kkv finanszírozás (24) kkv innováció (15) kkv szektor (33) klaszter (102) kockázat (32) kockázati tőke (46) kockázati tőkealap (12) kód (12) kölcsön (11) költség (16) költségcsökkentés (14) költségvetés (19) kombinált mikrohitel (13) kommercializáció (11) kommunikáció (28) koncepció (10) konferencia (132) konstrukció (12) konzorcium (12) kormány (21) környezetbarát (27) környezettudatosság (12) környezetvédelem (26) közigazgatás (13) közösség (45) közösségi (18) közösségi hálózat (14) közösségi média (27) közösségi oldal (44) közösségi portál (14) kreatív (74) kreativitás (76) kupon (15) kutatás (226) kutatás-fejlesztés (95) kutatásfejlesztés (12) kutatási eredmény (13) kutatási és technológiai innovációs alap (13) kutatási projekt (11) kutatás fejlesztés (202) kutató (110) kutatócsoport (15) kutatóintézet (24) kutatóközpont (21) kütyü (12) k f (46) laptop (15) leginnovatívabb (53) lehetőség (15) lg (25) lidl (10) lízing (12) lte (19) magyar (33) magyarország (47) magyar cég (19) magyar fejlesztés (21) magyar fejlesztési bank (17) magyar gazdaság (12) magyar innováció (266) magyar innovációs index (58) magyar innovációs nagydíj (15) magyar innovációs szövetség (88) magyar kkv (13) magyar piac (20) magyar posta (17) magyar startup (34) magyar szürke (34) magyar szürkeállomány (62) magyar telekom (51) magyar termék (18) magyar tudományos akadémia (16) magyar üzletfejlesztési társaság (28) magyar vállalkozás (17) márka (60) marketing (138) marketinges (10) marketinginnováció (18) mastercard (39) máv (14) média (13) megállapodás (12) megatrend (39) megatrendek (307) megoldás (53) megosztás (10) megszorítás (10) megtakarítás (21) megtérülés (10) megújuló energia (20) menedzsment (15) mercedes (19) mesterséges intelligencia (25) mfb (20) microsoft (119) mikrohitel (16) mikrovállalkozás (25) minőség (16) minősítés (21) misz (13) mobil (111) mobilalkalmazás (14) mobilfizetés (41) mobilinternet (26) mobilitás (10) mobilpiac (11) mobilszolgáltató (42) mobiltárca (10) mobiltelefon (49) mobil eszköz (10) modell (26) modern üzleti tudományok főiskolája (13) mol (20) molnár ágnes (14) motorola (20) mta (11) munkacsoport (12) munkahelyteremtés (13) nagyvállalat (21) nagy ő (15) nanotechnológia (35) napelem (17) napi (111) nasa (17) nav (16) navigáció (11) near field communication (10) nemzeti fejlesztési minisztérium (19) nemzeti fejlesztési ügynökség (113) nemzeti innovációs hivatal (63) nemzeti külgazdasági hivatal (15) nemzeti kutatási és technológiai hivatal (20) nemzeti üzletfejlesztési díj (38) nemzetközi üzletfejlesztési díj (87) nestlé (10) netflix (12) netlock (22) nexon (12) nextent (21) nfc (42) nfc technológia (10) nfü (59) nielsen (10) nih (16) nissan (10) nkth (20) nokia (43) növekedés (71) nyereség (12) nyílt innováció (10) nyomtató (10) officium generale (10) okostelefon (204) oktatás (60) önerő (12) önkormányzat (10) online (48) online marketing (20) online szolgáltatás (35) online vásárlás (11) opel (13) operációs rendszer (26) operatív program (95) oracle (11) ötlet (53) otp (31) otp bank (17) pálinkás józsef (14) pályázat (371) pályázati felhívás (25) pályázati forrás (10) pályázati kiírás (39) pályázati pénz (14) pályázati rendszer (34) pályázó (18) pannon novum (11) papírmentes iroda (20) paypal (21) paypass (14) pdf (10) pécs (13) peking (13) pénz (30) pénzintézet (34) pénzügy (26) pénzügyi szolgáltatás (12) pepsi (10) piac (104) piaci bevezetés (11) piaci részesedés (17) piacképes (12) piacképes termék (12) piacvezető (19) platform (30) porsche (15) portál (32) portfólió (15) portfolion (10) prezi (20) profit (12) program (27) projectmine (13) projekt (188) projektmenedzser (10) prototípus (19) qr-kód (12) qr kód (12) recesszió (14) régió (24) regionális (26) regionális fejlesztés (24) regionális fejlesztési tanács (22) regionális fejlesztési ügynökség (13) regionális innováció (13) reklám (19) renault (12) rendezvény (40) rendszer (13) richter (17) robot (16) samsung (85) sanghaj (13) sanoma (12) sap (15) siemens (14) siker (22) siri (10) skype (28) sms (22) sokk (22) sokkoló (20) sony (29) spotify (10) start-up (16) startup (155) startup vállalkozás (11) stimulál (32) stimuláljuk (27) stratégia (81) stratégiai együttműködés (12) szabadalmak (10) szabadalom (41) szabályozás (16) szabó gábor (13) szakértő (44) szakképzés (10) szakmai konferencia (13) számítási felhő (14) számítógép (20) számla (17) széchenyi kártya (12) széchenyi terv (21) szeged (12) szellemi tulajdon (21) szellemi tulajdon nemzeti hivatala (15) szentkirályi (13) szenvedélyes innováció (22) szenzor (12) szervezet (23) szervezetfejlesztés (37) szerződés (18) szkennelés (14) szoftver (12) szolgáltatás (290) szolgáltatásfejlesztés (20) szolgáltatások (10) szolgáltató (27) szuperlézer (12) szürkeállomány (58) táblagép (48) tablet (32) takarék (10) takarékbank (18) takarékszövetkezet (22) találmány (43) támogatás (191) támogató (11) támop (12) tanácsadás (25) tanácsadó (36) tanfolyam (72) tanulj (11) tanulj kínaiul (56) tanulmány (19) tanúsítás (15) társadalmi felelősségvállalás (11) tartalom (11) távközlés (11) technológia (402) technológiafejlesztés (12) technológiai fejlesztés (48) technológiai innováció (54) technológiai megoldás (12) technológia fejlesztés (11) technológia transzfer (13) telekom (52) telekommunikáció (20) telenor (44) televízió (12) teljesítmény (24) tendencia (11) terjeszkedés (11) termék (302) termékcsalád (12) termékek (13) termékfejlesztés (232) termékpaletta (14) termékportfólió (11) termelés (18) terminál (11) terv (11) tesco (49) tesla (16) teszt (13) tőke (32) tőkealap (10) tőkebefektetés (14) törvény (11) továbbképzés (10) toyota (22) tőzsde (13) tranzakció (18) trend (296) trendek (235) tudás (10) tudomány (33) túlélés (13) twitter (48) t mobile (28) ügyintézés (20) ügynökség (11) ügyvitel (17) új (11) újdonság (137) újítás (48) új fejlesztés (13) új modell (10) új piac (22) új széchenyi terv (116) új szervezet (13) új szolgáltatás (58) új technológia (39) új termék (183) új termékek és szolgáltatások (66) új üzleti modell (34) unió (13) uniós forrás (45) uniós pályázat (15) uniós támogatás (46) űrkutatás (10) usa (10) ustream (19) úszt (28) üzemeltetés (14) üzlet (56) üzletfejlesztés (1345) üzletfejlesztési (56) üzletfejlesztési audit (14) üzletfejlesztési díj (193) üzletfejlesztési igazgató (27) üzletfejlesztési irány (129) üzletfejlesztési irányok (150) üzletfejlesztési menedzser (44) üzletfejlesztési portál (54) üzletfejlesztési vezető (15) üzletfejlesztő (50) üzleti (12) üzleti célú innováció (13) üzleti élet (15) üzleti folyamat (42) üzleti innováció (483) üzleti környezet (13) üzleti lehetőség (10) üzleti modell (39) üzleti terv (10) vállalat (11) vállalatirányítás (10) vállalatirányítási rendszer (12) vállalati innováció (40) vállalkozás (181) vállalkozásfejlesztés (122) vállalkozásfejlesztési alapítvány (12) vállalkozásfejlesztési pályázat (10) vállalkozó (41) válság (110) válságkezelés (17) válságról válságra (42) vásárlás (25) vásárló (19) védjegy (12) verizon (10) verseny (84) versenyelőny (54) versenyképes (52) versenyképesség (303) versenyképességi tanács (10) versenytárs (32) vezető (27) visa (16) vissza nem térítendő támogatás (15) vodafone (69) volkswagen (17) volvo (11) vonalkód (13) vosz (10) web (19) webáruház (11) weboldal (14) webshop (13) wifi (16) windows (12) windows 8 (12) windows phone (14) workshop (15) yahoo (12) youtube (28) zöld iroda (10) Címkefelhő

Linkblog

Fagyott kutya lába: már a fogyasztók sem kajálnak meg mindent - az idő szépen kikezdte az innovációt

2010.10.21. 08:20 Üzletfejlesztés

Egyre több fogyasztó lát a színfalak mögé

Folyamatosan nő azok aránya, akik szerint az újdonságok sokkal inkább a fogyasztásösztönzés eszközei – derül ki a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet „A gazdasági növekedés társadalmi-kulturális feltételei" című kutatásából. Bár továbbra is erős generációs különbség van az újdonságra való nyitottság terén a fiatalabbak és az idősebbek között, 2009-ben a fiatalok még a tíz évvel ezelőttihez viszonyítva is jóval magasabb arányban próbáltak ki új terméket és viszonyultak pozitívan az újdonságokhoz.

Közhely, hogy az újdonság a fogyasztás egyik vezérlő értéke a fogyasztásorientált gazdaságokban. A TÁRKI által 2009-ben készített A gazdasági növekedés társadalmi-kulturális feltételei" című kutatás során megvizsgálták, hogy 1999-hez képest hogyan változott a magyar lakosság új termékekhez való viszonya: mekkora részük látja az új termékben a fejlődés megtestesülését, illetve mekkora részük véli úgy, hogy az új termékek inkább a fogyasztás manipulált növelésén keresztüli profitszerzés eszközei.

Az adatok azt mutatják, hogy csökken az új javak fogyasztását pozitív jelenségnek tekintők aránya, s nő azoké, akik az újdonságot a fogyasztásélénkítés egyik technikájának tekintik csupán. A képet azonban árnyalja, hogy nem változott azok aránya, akik „azonnal szeretnek kipróbálni minden új terméket”, sőt kismértékben nőtt is a részesedésük az 1999-ben mért 25%-ról a 2009-ben tapasztalt 28%-ra, azaz összességében minden negyedik felnőtt magyar igen fogékony az új termékekre.

1999-ben az átlagnál nagyobb volt az „újdonságpártiak” (azaz az új dolgokat szívesen kipróbálók illetve az újdonságot fejlődésként értelmezők) aránya több társadalmi csoportban is, így a jó anyagi körülmények között élők (magasabb jövedelem és több tartós fogyasztási eszköz), az idegen nyelvet beszélők, az ország észak-nyugati régiójában lakók, a rendszeres újságolvasók, a vállalkozó szelleműek és kockázatkedvelők  illetve a szakmunkásképzőt vagy középiskolát végzettek körében. Ezek alapján úgy tűnik, hogy a magasabb vásárlóerővel és nyitott-modern gondolkodással jellemezhető társadalmi csoportok engedhették meg maguknak az újdonságpártiság luxusát, s álltak erre értékrendjüknél fogva is készen.
 
2009-ben az újdonságot kipróbálni az átlagosnál (28%) sokkal hajlamosabbak voltak a nagyvárosban élők, a gimnáziumi vagy magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, a tanulók és az alkalmazottak. Az újdonságra éhesek átlagos havi egy főre jutó jövedelme átlag feletti, szemben azokéval, akik megvárják, amíg mások kipróbálják az új termékeket, utóbbiak jövedelme ugyanis átlag alatti. 
 
A felmérés szerint az újdonsághoz való viszonyt legerősebben az életkor befolyásolja. 2009-ben, csakúgy mint tíz évvel korábban a kor növekedésével folytonosan csökkent újdonságpártiak aránya mértéke, azaz a fiatalok jóval fogékonyabbak rá, mint az idősebb generációk. Míg azonban az újdonságot a fejlődéssel azonosítók aránya korcsoportonként alig változott az elmúlt tíz évben, addig az újdonság-éhség ma sokkal erősebben jellemzi a legfiatalabbakat, mint tíz éve.
 
Forrás: Privátbankár

Szólj hozzá!

Címkék: újdonság innováció fogyasztás fogyasztó tárki új termék fogyasztásösztönzés fogyasztásélénkítés

A bejegyzés trackback címe:

https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr132387775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.