Az üzletfejlesztésben egyre fontosabb szerepet tölt be a fenntarthatóság és a társadalmi vagy vállalati felelősségvállalás. Egyre szaporodnak az ilyen posztok a vállalatoknál (CSR igazgató, hoppá). Nekem sokáig afféle divatnak tűnt, a PR vagy a marketing egy változatának (különben érdemes megfigyelni, hogy ki hova helyezi el a CSR tevékenységét: marketingbe vagy HR-be?).
Ennél azonban szemmel láthatóan többről, sokkal többről van szó.
Ezért gondoltam, gondoltuk azt, hogy érdemes megmutatni, hogy egy régebbi gondolat és ezek az újabb gondolatok hogyan hatnak egymásra - konkrétan a papírmentes iroda régebbi és a fent említett (fenntarthatóság, felelősségvállalás) koncepciók. (Az Irat- és Dokumentumkezelési Szakmai Szövetségben >>> alakult egy munkacsoport is erre.)
Ha érdekel tájékozódj te is (A Vodafone is ott lesz előadóként, CSR témában): Papírmentes iroda, fenntarthatóság, társadalmi felelősségvállalás szakmai konferencia >>>
Kapcsolódó blogok:
Papírmentes iroda >>>
Dokumentumkezelési konferencia >>>
Egyre fontosabb az érintettekkel folytatott kommunikáció
Az érintettekkel folytatott közvetlen kommunikáció terén elért teljesítmény javult legnagyobb mértékben a vizsgált hét dimenzió közül 2009-hez képest a CSR 24/7 Rating idei eredményei szerint. Ez is azt bizonyítja, hogy egyre több vállalat tartja fontosnak az érintettjeivel folytatott egyenrangú párbeszédet és az ez irányú tevékenységéről folytatott kommunikációt.
A B&P Braun & Partners Magyarország 2010-ben, 2009 után második alkalommal értékelte a legnagyobb árbevétellel rendelkező magyarországi vállalatokat a CSR 24/7 Rating felmérés keretében. Ez a marketing stratégiai tanácsadó cég által készített ötödik hazai CSR rangsor. A saját fejlesztésű módszertanon alapuló felmérés a 2006 és 2008 között elkészített Accountability Rating Hungary utóda. A CSR 24/7 Rating elveiben hasonlít a korábbi nemzetközi licencre, azonban jobban igazodik a regionális sajátosságokhoz.
A Global Reporting Initiative és az ENSZ Globális Megállapodás irányelvei alapján kialakított kutatás eredményei azt mutatják meg, hogy Magyarország, valamint a régió más vállalatai (Ausztria, Lengyelország, Románia) milyen mértékben teszik közzé érintettjeik számára a társadalmilag felelős működésükről szóló információkat honlapjukon. A cégeket hét szempont mentén értékelik: átláthatóság, vállalatirányítás, érintetti kapcsolatok, környezeti felelősségvállalás, gazdasági felelősségvállalás, társadalom és emberi erőforrások kezelése.
A dimenziók közül legnagyobb mértékben az érintetti kapcsolatok terén mutatott teljesítmény javult az idei eredmények szerint, a huszonöt vizsgált magyarországi cég átlagos eredménye az előző évi duplájára, 22 százalékról 47 százalékra nőtt. Ennek oka az lehet, hogy egyre több vállalat ismeri fel a különböző érintettjeivel folytatott egyenrangú párbeszéd jelentőségét, ennek következtében pedig egyre többet kommunikálnak ez irányú tevékenységükről is.
A gazdasági válság hatására valószínűleg még nagyobb figyelmet fordítanak majd a cégek erre a területre, hogy visszanyerjék érintettjeik bizalmát.
A nagymértékű teljesítményjavulás eredményeképpen a transzparenciát követően az érintetti kapcsolatok esetében volt a legjobb a vizsgált cégek eredménye. Összességében elmondható, hogy mind a hét dimenzióban legalább öt százalékpontos fejlődés volt tapasztalható, amely igazolja a hazai nagyvállalatok folyamatos fejlődését és a felelős működés, valamint az ezt bemutató kommunikáció növekvő jelentőségét a cégek stratégiájában és mindennapi működésében.
"A regionális eredmények azt mutatják, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén vezető magyarországi cégek felveszik a versenyt közép-kelet-európai versenytársaikkal. A Magyar Telekom Távközlési Nyrt. és a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. teljesítménye megközelíti az osztrák OMV AG-ét és felülmúlja a legnagyobb lengyel és román vállalatok eredményét." - mondta el Braun Róbert, a B&P Braun & Partners résztulajdonosa.
Forrás: BrandTrend