"Vonalkód a mobiltelefonokban - GINNT EXPO 2010
Az innovációs kiállítás idén kiemelt témájának választotta a mobilkommunikációt és mobilkereskedelmet.
A vonalkóddal mindennapi életünkben sokat találkozunk, ám eddig a pénztárnál történő fizetéssel véget ért a vonalkód élete. Törekvésével ezen fog változtatni a GS1 szervezet, amely az egész világon szabványosította az ipari termékek és árucikkek kód alapú követését, nyilvántartását (EAN, UPC kódok). A vonalkód nyújtotta előnyöket a mobilfelhasználók kezéhez is el akarják juttatni, ezzel a termék azonosítását egyéb értéknövelt felhasználói szolgáltatásokhoz köthetjük.
A világban már számos példa látható a vonalkód fogyasztó oldali mobil felhasználására. Ilyenek a mobilképernyőről leolvasható vonalkód-kuponok, iPhone alkalmazásba épített kódleolvasó, mely miután beazonosította a terméket, kipipálja azt a bevásárló listánkon. A termék automatikus felismerése után vagy bővebb információt kaphatunk összetevőiről, gyártójáról. Ez csak pár példa, az így kialakítható szolgáltatás lehetőségek szinte végtelenek. A mobilmarketing egyre népszerűbb a magyar piacon is, számos lehetőség van a marketinghez is társítani a kód alapú azonosítást.
Ebben a témában tájékoztatja a GINNT Expora ellátogatókat az AFF Group képviseletében Tóth Krisztián üzletfejlesztési igazgató "Mobilmarketing és termékfelismerés" című előadása is szeptember 17-én a SYMA csarnokban."
/Forrás: MArketinginfó/