A rendszerváltás körül, aki nem értett semmihez, az elment fejvadász céghez, vagy HR területre. Úgy érzem, hogy manapság meg a marketing és vidéke jutott ebbe a stádiumba ("fiam, hát vasesztergályosnak már nem mehetsz, földet művelni nincs kedved, a kanál se áll jól a kezedben - most mi legyen veled? mi legyen veled...? aha, megvan, hát legyél marketinges...").
Most olvasom:
"Magyar vonalon terjeszkedik a Superbrands
Idén külön védjegyet kaphatnak a magyar márkák, a részletekről még nem döntöttek.
A Superbrands és a Business Superbrands cím mellett idéntől a Magyarbrands címért is versenghetnek itthon a márkák. Azt azonban még a zsűri nem döntötte el, hogy pontosan milyen ismérvek alapján tekinthető egy márka honinak. Lehetséges, hogy elég lesz a márka története, neve, de az is előfordulhat, hogy megnézik a tulajdonosi szerkezetet, székhelyet is. Akik elnyerik a címet, azok mindenesetre helyet kapnak egy angol nyelvű könyvben, amivel külföldön népszerűsíti őket a magyarországi program.
A már bejáratott Superbrands és Business Superbrands esetében már elkezdődött a szokott procedúra. A bíráló bizottság megkapta az értékelő lapokat és az útmutatót a döntésekhez. A több százezres termékadatbázis, illetve a félmillió működő vállalkozás szűrésével kategóriánként 10-50 márkát kell majd pontozniuk, végül a listák összesítésével derül ki, kik viselhetik idén a védjegyeket. A legnagyobb nyereségű, árbevételű vállalatok mellett az egyes szektorok iparkamarái, egyesületei, szakmai szervezetei által javasolt cégek kerültek a versenybe."
Egy kicsit ez olyan, mint amikor a marketingesnek nem elég, hogy papírja van róla, hogy hülye, de még a homlokára is tetoválja: "Hülye vagyok, rúgj seggbe!"
Nem tudom, hogy olvassa-e ezt olyan, aki marketingesként közreműködött a Superbrands "elnyerésében". Most nem részletezem, de azt gondolom, hogy nagyon gáz. Nagyon-nagyon gáz.
A helyzet kicsit olyan, mint amikor a szavannán a zebra az őt megtámadó oroszlántól megkérdezi: Dokument jeszt? Mármint hogy az oroszlán az oroszlán... azaz: van-e papírja a szavannák királyának a hangyászsüntől, meg a varacskosbékától (Superbrands döntőbizottság, "zsűri"), hogy ő oroszlán?
Most képzeljük el: kitalálja valaki, hogy összehívja a baráti körét és azt mondja, hogy tud egy tuti pénzlenyúlást. Az üzlet lényege, hogy külön pénzért elismervényt fognak arról adni, hogy valakik már eddig is nagyon-nagyon sok pénzt költöttek marketingre, márkaépítésre... és hogy nagyon híresek...
Most képzeljük el azt is, hogy mi szüksége van a Nestlének, vagy az IBM-nek arra, hogy papírja legyen róla, hogy ő superbrand... nem tudom, hogy jól fejeztem-e ki magam: tessen nekiszaladni mégegyszer és lassan olvasni a számról: a Nestlének hivatalosan papírja van valami noném gyülekezettől, hogy ő superbrand... szerintem ez minden józan paraszti észjáráson túl van...
A szerencsétlen agyatlan marketinges meg ráveti magát és büszkén lobogtatja a megkapott papírt, hogy ő milyen.... khmmmm.... izé..... szóval... szóval szuper!
A "Magyarbrands" szóösszetételért meg egy sima tarkónlövés nem elegendő büntetés, lehetne nyársrahúzva, lassú parázs fölött zsírjára sütni...?!