Senki, de senki ne gondolja, hogy komolyabb szervezetfejlesztési ismeretek nélkül megússza az üzletfejlesztést. Én csak tudom.
Aki már dolgozott közepes méretű, magyar tulajdonban álló cégnél ("már nem ember, még nem állat"...) az is tudhatja, hogy miről beszélek (a személyes kapcsolatok és motíváció már nem rántja át a céget a gödrökön, a struktúra még nem alakult ki, szabályozás nincs vagy nem elégséges - meg ilyenek).
A főnök önerejéből lett az, aki (informatikus vagy? ááá, dehogy, csak elbambultam!): menedzsmentismeret semmi (este kilenckor még még mindig ott fossa a kódot a huszonöt évvel korábbi tudásával), marketing és értékesítési ismeret semmi (az első néhány sikeres üzletből generálódik a többi), delegálás semmi (a négyszázmilliós árbevételű cégnél ő szapportálja a régi kedves ügyfeleket: "Bélám, bemásoltad a izékönyvtárba a fájlt?"), döntésképesség semmi (csak néz, mint a bögöly, nem beszél, te meg látod, hogy veszettül gondolkodik valamin - csak nem tudod meg soha, hogy min), HR semmi (az év végi bónuszról akkor értesülsz, amikor boldog karácsonyt kívánsz neki az utolsó munkanap délutánján hazafelé menet - ja, van egy kis pénzed)...
Nem egyszerű. Tessék odafigyelni!