Na, még egyet, gyorsan, aztán megyek sajtóközleményt gyártani az Irat- és Dokumentumkezelési Szakmai Szövetség megalakulásáról.
Nem tudom, hogy olvastad-e Frederik Pohl Relámhadjáratát >>>? Szerintem zseniális. Nagyjából minden fél évben kiveszem a könyvtárból és újraolvasom. Mint egy jó bor, előre tudom, hogy hol, mit fogok érezni, mikor, milyen ízek jönnek... hmmmmm...aztán még egy korty....hmmmmmmm, még egy oldal... hmmmmmm....
Na. Ha szereted a marketinget (mert ebben dolgozol), vagy ha utálod a marketinget, akkor el kell olvasnod (az üzletfejlesztési menedzser képzésen >>> kötelező irodalom). Az értékesítés és marketing nem is olyan távoli jövőjét mutatja be (újítás? újdonság? a marketing innovációja?).
Aminek kapcsán most konkrétan írok (még egyebek is előjönnek majd később, de most csak az aktuális téma) az az, hogy Magyarországon is kezd elterjedni a gyűjtőszenvedélyt tápláló izé, irodalom, újságok vagy mi. Aki jár még újságos felé, az tudja, hogy miről beszélek: "A világ híres páncélosai" (Achtung! Panzer! >>>), "Híres rendőrautók", "A Vörös Báró harci repülője 85 egyszerűen összeilleszthető darabból", "Az emberi test", stb. stb.
Pohl könyvében is szerepel egy mellékszál, amelyben valaki gyűjt, olyan teljesen felesleges dolgokat, mint pl. "Híres Filmszinészek Miniatürizált Majdnem Színezüst Szimulált Halotti Maszkjai"...:-)
Még egyszer zseniális. Itt kapcsolódik az üzletfejlesztés pszichológiája témához a poszt - természetesen így külön-külön kifizet az ember 600 vagy 1500 forintot, míg, ha egyben kellene 15000 vagy 34000 forintért megvenni, azt hiszem töredéke lenne a forgalom.
Jómagam például a páncélosokért vagyok oda, és még magamnak is hihetetlen, de napokig viaskodtam a megvenni-nem-megvenni állapot között, amíg végre eltűnt a polcokról a Jagdpanther >>> (kis túlzással közepes minőségű) kicsinyített változata.
Tessenek Pohl-t olvasni!