Hogyan vezet az üzleti innováció hiánya az üzleti alkonyzónába? - Elemző sorozat az Üzletfejlesztés blogon
A minap ismeretségbe kerültem egy céggel, amelynek a honlapján a fax és levélcím mellett az szerepel: Nincs faxszámunk és levélcímünk - sajnáljuk, csak Y generációs ügyfelekkel foglalkozunk. Nos, ehhez kapcsolódik találkozásom a Sämling képzéseivel a mobilomon.
Mindenekelőtt: korábban is volt már néhány bejegyzés az egykor szépen indult, mára azonban rozsdaövezetté pusztult, valaha nagy üzleti potenciállal rendelkező cégekről. A sorozatban a sci-fibe illő, nem ritkán horrorisztikus, néha pedig egyenesen meseszerű elemekkel fűszerezett cégtörténetek gyakran vesznek misztikus fordulatot.
Alkonyzóna az Internet-bankingot fejlesztő Cardinal Kft-nek? >>>
Ilyen történet a Sämling Üzleti Oktatási Központ Kft. mobilos felhasználói felületével való találkozás is. Azaz ilyen lenne, ha lenne ilyen felület. A Sämling Üzleti Oktatási Központ Kft. (aki a fejlődésben hisz...) ugyanis egyáltalán nem rendelkezik mobilos elérhetőséggel, a "rendes" oldal jön be, optimalizálatlanul...
Pedig már maga a "rendes" honlap is azt a 80-as évek érzésvilágát tükrözi, amikor még azt hitték, hogy a Pitralon arcszesz (vagy mi) soha nem megy ki a divatból és a tévében május elsején a "Felvonulók kérték" műsort közvetítették.
A képzések, tanfolyamok kínálata is ezt az időt tükrözi. Vannak olyan területek, mint például a Controlling üzletág képzései, ahol nemhogy évek, de szerintem évtizedek óta nem volt új képzés indítva... Én jóval szerényebb anyagi lehetőségek mellett annak idején megvalósítottam Magyarország egyik legelső Üzleti 3D nyomtatás tanfolyamát, az IBM támogatásával. Az ennél jóval nagyobb apparátussal rendelkező Sämling pedig még mindig az Excel képzésekre alapoz.
Nem tudom, hogy ezt hogyan engedheti meg a cég manapság. Nemcsak, hogy a mobilos elérhetősége sincs meg, de magát a holnapot sem képesek legalább a kétezres évek szintjére felfejleszteni...
A céget azoknak lehet érdemes felkeresni, akik egy kis retró életérzésre vágynak.
Terveim szerint a sorozat részeiben azt elemzem majd, hogy milyen vélhető hibák, rossz döntések vezettek oda, hogy ezek a cégek eltűnnek majd az üzleti élet kukájában. Most időhiány miatt nem elemzem, hogy a nagy árbevételű, jelentős szellemi tőkével, tapasztalattal rendelkező Samling, hogyan juthatott idáig, hol vesztette el az innovációra, üzletfejlesztésre való fogékonyságát - de ígérem, hogy a többi részben erre is sort kerítek.
***
Innovációs Kompetencia Központ - tanfolyamok, rendezvények innovatív cégeknek >>>