Neuromarketing az agy megdolgozásához
A neuromarketing média kutatási technológia kifejlesztéséért a Magyar Innovációs Szövetség Start-Up Innovációs Díját idén a Synetiq Kft. nyerte el. A magyar cég érzelmi kutatásokkal segíti a videós tartalomgyártók munkáját.
Az innováció segítségével hatékonyabb tartalmak készíthetők, vagyis kideríthető, hogy melyik reklám kelt nagyobb hatást a nézőben, vagy melyik filmkocka ragadja meg jobban a figyelmüket. A technológiát már Európa-szerte használják reklám- és TV cégek (például Havas Media, Young&Rubicam, valamint a legnagyobb belga és angol TV társaságok).
A cég alapítói, Ottlik Dávid és Divák Ádám másfél éve kezdtek bele vállalkozásukba, azóta több nagy presztízsű díjat is elnyertek a Szilícium-völgytől Tel-Avivig.
A neuromarketing egy összefoglaló név minden olyan kutatási módszerre, amikor reklámok, videók vagy termékek által kiváltott reakciókat testi változások mérésén keresztül vizsgálnak. A neuromarketing eszköztárában egyaránt megjelennek a közvetlenül az agyi tevékenység mérését célzó módszerek (például az orvoslásból ismert EEG vagy fMRI technológiák), valamint olyan közvetett mérések is, amelyek egyéb testi változások alapján következtetnek idegrendszeri folyamatokra (például az arcmimika, a szemmozgás, a szívritmus vagy a bőr elektromos vezetőképességének változásai).
A reklámfilmekkel kapcsolatos egyik legfontosabb elvárás az, hogy hassanak a reménybeli fogyasztóra. Ennek mérése hagyományosan fókuszcsoportos és kérdőíves kutatások alapján történik, ezek azonban nem adnak teljes és pontos képet a filmek hatásmechanizmusáról és a fogyasztókon elért eredményekről. A neuromarketing azonban az agyhullámok, a szemmozgás, a bőrfeszültség, a szív- és pulzusszám alakulása alapján másodpercre lebontva is képes képet adni a filmekről. Mérni lehet az érzelmi bevonódást, a figyelmet, az izgatottságot és akár az emlékezetességet is.
Ottlik szerint több összetevője van egy sikeres reklámfilmnek, de az erős érzelmi hatás elengedhetetlen. Nem mindig a kizárólag pozitív érzelmeket kiváltó reklámok bizonyulnak a leghatásosabbnak, sokszor a pozitív és negatív, nyugodt és izgalmas pillanatokat ötvöző spotok érik el a legnagyobb hatást a nézőkben. (nol.hu)
Trendek, megatrendek, előrejelzések, üzletfejlesztési irányok – A jövő vásárlója már ma: jön a neuromarketing
2015.03.30. 10:30 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: kutatás reklám innováció trend fogyasztó hatás neuromarketing előrejelzések irány spot érzelmek tartalmak néző üzletfejlesztés innovációs szövetség megatrendek agyi tevékenység tartalomgyártó jövő vásárlója kutatási technológia érzelmi kutatás
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr357319332
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.