Péksüteményekkel hódítana a Lidl
A lánc a friss élelmiszerekre és a pékipari termékekre helyezett erősebb hangsúllyal igyekszik nagyobb szeletet kiharapni a brit kiskereskedelmi piacból.
A diszkontlánc 600 terméket tartalmazó portfólióját 620 tagúra növeli az év végére, 2500 új munkahelyet teremtve ezzel Nagy-Britanniában – írja a MarketingWeek. Olyan pozíciók születhetnek meg cég londoni irodájában, mint a pékipari menedzser, vagy a frissáru menedzser.
Az új termékek harmonikus elhelyezése érdekében a szigetországi Lidl üzletek nagy részére átépítés vár. Mindez 220 millió fontjába kerül a vállalatnak, amelynek célja a diszkontüzletek iránti növekvő kereslet kiaknázása.
A május 25-én lezáruló 12 hetes periódusban a Lidl 22,7 százalékkal tudta növelni piaci részesedését, amely 3,6 százalékon áll jelenleg a Kantar Worldpanel adatai szerint. Ha mindehhez hozzáadjuk az Aldi eredményeit 8 százalékot kapunk, ennyi a diszkontszektor mérete az ország kiskereskedelmi piacán.
Az országban működő szupermarketláncok árakciók sorozatával igyekeznek visszaverni a diszkontok térhódítását. Az Asda, a Tesco és a Morrisons emellett több millió fontot ölt az olyan sajátmárkás termékekbe, mint a tej, a zöldségek és a hús. A negyedik lánc, a Sainsbury más módszerhez folyamodott, saját diszkontmárkát alapított Netto néven, amelynek első egysége ősszel nyílik Észak-Angliában. (realista.hu)