A Foodpanda egy éve van Magyarországon
Az online ételrendelést biztosító startup vállalkozás 2012-ben indult útjára Szingapúrból, ma már a világ 43 országában jelen van, köztük hazánkban is.
A Foodpandát a Rocket Internet online startup inkubátor hozta létre - adta hírül a vállalat közleménye. Az RI 2004-es indulása óta több mint 100 vállalkozást indított el a világ több mint 50 piacán. Jelenleg 60-nál is több startuppal, 17 ezer alkalmazottal 35 nemzetközi irodája üzemel 5 kontinensen.
Az ételrendelő szolgáltatás először Szingapúrban volt elérhető 2012-ben, viszont ma már a világ 43 országában jelen van. 2013-ban 20 majd 8 milliós, 2014 februárjában pedig szintén egy 20 millió dolláros tőkeinjekciót kapott befektetői csoportoktól.
A Foodpanda nagy hangsúlyt fektet a marketingmunkára. Online tevékenységét és IT fejlesztését egy 80 fős marketingcsapat és egy 120 fős IT csapat is segíti Berlinből. A partneréttermek globálisan átlagban körülbelül 25 százalékos rendelésszám növekedést tapasztalnak a foodpandán keresztül beérkező addicionális rendelések által.
A Foodpanda Magyarországon
A Szingapúrból elstartoló szolgáltatás 2012 végén a közép-kelet európai régióban kezdett el terjeszkedni. Magyarországon először Budapesten volt elérhető a Foodpanda 2013 márciusában, majd folyamatosan több vidéki városban is. Ma már több mint 30 magyarországi településen aktív a cég, többek között Debrecenben, Pécsett, Miskolcon, Szegeden, Nyíregyházán, Kecskeméten, Székesfehérvárott és Győrben is. A hazai partneréttermek száma 2014 májusában elérte a 400-at.
Magyar foodpanda érdekességek - rendelési adatok alapján
Az ételrendelések majdnem felét a pizza teszi ki.
A magyar TOP3, azaz a legkedveltebb, legtöbbször házhoz szállítatott étel napjainkban a pizza, a hamburger, és az egyre népszerűbb sushi. 2013 végén a harmadik legnépszerűbb házhoz szállított étel a rántott hús volt.
A rendelések 80 százaléka Budapestről érkezik, Debrecen és Pécs a legnagyobb forgalmú vidéki városok, már ami az étel házhozszállítást illeti.
A vidéki nagyvárosok egyértelműen a pizzát részesítik előnyben, Pécsett figyelhető meg egy kis változás: egyre magasabb a gyros rendelések száma.
A legnagyobb értékű rendelési kosár 69.175 forintt volt. Egy Budapesten, a második kerületben található japán étteremből történt ez a rendelés.
Az átlagos rendelési kosárméret 2300 forint, az átlagos tételmennyiség pedig 1.9.
280 napos periódust tekintve a leghűségesebb foodpanda-ételrendelő 142-szer rendelt házhoz. (MarketingInfo, rövidítve)
Üzletfejlesztés Panda - és még startup is!
2014.05.16. 10:28 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: online startup panda pizza rendelés rántott hús üzletfejlesztés kosárméret marketingmunka it fejlesztés japán étterem foodpanda online ételrendelés online startup inkubátor ételrendelő szolgáltatás rendelt házhoz
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr466172640
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.