Mindenkit lenyomoznak, egyre többet tudnak rólunk a bankok
Az online kereskedők többségükben szofisztikált módszerekkel nyomozzák le ügyfeleik internetezési szokásait, az így szerzett adatokat felhasználva célzott marketing-tevékenységet folytatnak. Úgy látszik, a bankok is erre az útra lépnek - írja a bankingtech.com. Például az ügyfelek Facebook szokásait, böngészési előzményeit, az internetezésre használt számítógép típusát is kiolvassák az adatokból.
A Big Data üzleti intelligencia megoldásokat már számos online kereskedő cég használja. Ezek segítségével a kereskedők képesek célzott ajánlatokkal, hirdetésekkel bombázni leendő ügyfeleiket. Most úgy tűnik a bankok is beállnak a sorba.
"Ha valaki egy bank weblapjára közvetlenül egy szerencsejáték oldalról lép át, vagy azonnal a vásárlás gombra szokott kattintani, esetleg egy személyi kölcsönöket hirdető oldalon egyből a legmagasabb felvehető összeg paramétereit kéri le, akkor lehet, hogy kockázatos adós" - fejtette ki a bankingtech.com-nak Charles Radclyffe, a BIPB üzleti intelligencia tanácsadó cég vezérigazgatója.
Az orosz TCS bank például megvizsgálja, hogy egy internetes keresőoldalról, hirdetésre kattintással, vagy például egy személyes ajánlás útján érkeznek az érdeklődők a bank oldalára. Még azt is ellenőrzik a bank alkalmazottai, mennyit keres a potenciális ügyfél. "Megnézzük az ügyfél böngészési szokásait, közösségi média interakcióit, számlatörténetét, az általa használt eszköz típusát, és hogy melyik böngészőt használja. Még azt is rögzítik, mikor hol tartják az egér mutatóját" - árulta el korábban a bank vezére, Oleg Tinkov a lapnak.
Radclyffe szerint nem meglepő, hogy ilyen technikákat használnak a bankok, inkább az az érdekes, hogy a nemzetközi nagybankok lassan veszik át ezeket a technológiákat. Ahogy a bankolás egyre inkább digitalizálódik, úgy a bankoknak is az online kereskedőkhöz hasonlóan kell működniük - véli a szakember.
Mi is az a Big Data?
A Big Data jelenség lényege, hogy a közösségi portálokon, intelligens mérőeszközökön, e-mailekben tárolt, digitális adatszolgáltatási kötelezettségből fakadó vagy automatizált kereskedőrobotok által és számos egyéb módon létrehozott adatok mennyisége rendkívül dinamikusan nő, és a megnövekedett adatmennyiség nehezen kezelhetővé, túl naggyá válik. Az adatbázisok méretbeli növekedése és a strukturálatlan adathalmazok bővülése miatt az egyre nagyobb Big Data adatbázisok elemezhetősége új kihívásokat, de egyben óriási lehetőségeket is magában rejt. A könnyen begyűjthető hatalmas potenciális ügyféladat mennyiség, például közösségi portálok adatainak elemzése, a cégeknek a marketing vagy termékfejlesztési stratégiák kialakításában is nagy segítséget nyújthat. (Portfólió)
Banki, biztosítói üzletfejlesztési irányok, új termékek és szolgáltatások - Ki viszi a bankot?
2013.12.02. 17:05 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: marketing facebook bank technológia biztosító adós böngészés kockázat üzleti intelligencia új termékek és szolgáltatások számlatörténet big data bankingtech.com célzott ajánlat elemezhetőség termékfejlesztési stratégiák
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr955671611
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.