Az újító szellemű cégek jobban állják a sarat a válságban
Sikeresebben követik a gazdaság ciklusait, így a krízis idején is sikeresebbek azok a cégek, amelyek odafigyelnek az innovációra – derül ki az Ernst & Young nemzetközi felméréséből.
A több kontinensre kiterjedő kutatás eredményeinek összegzése szerint a vizsgált vállalkozók több mint fele idén létszámbővítést tervez, és csak hét százaléka épít le. Havas István, a könyvvizsgálattal, üzleti, adó-, és tranzakciós tanácsadással foglalkozó cég magyarországi vezérigazgatója a Kossuth Rádiónak azt mondta, azok a vállalatok, amelyeknél gyorsabbak a döntések, illetve nagyobb a kockázatvállalási készség, mint egy nagyobb társaságnál, hamarabb látszanak a pozitív tendenciák. A válság ideje alatt azok a cégek, amelyek jelentősen innovatívnak bizonyultak, vagyis jobban jelen van náluk az újító szellem, jobban tudják követni a világgazdaság ciklusait – tette hozzá az Ernst & Young munkatársa.
Havas István arról is beszélt az élénkülés jelei Amerikában és Ázsiában erősebbek, mint Európában. Ennek kapcsán hangsúlyozta, azon magyar vállalkozók, akik külföldi partnereknek szállítanak be, különösen fontos a nemzetközi konjunktúra alakulása. Sándor József vállalkozó, akinek a cége a továbbra is jól teljesítő autógyártóknak, a Mercedesnek, a BMW-nek és az Audinak szállít be egyre többet és többet, úgy véli, sikerük oka, hogy innovatív módon állt hozzá a technológiai és gyártmányfejlesztéshez.
Nem egyedüli megoldás és nem a mennyország kulcsa, de főleg közép- és hosszú távon a fejlődés nagyon fontos eleme az innováció, nem maradhat tartósan a piacon az a vállalkozás, amely erre nem fordít energiát – tette hozzá a Kossuth Rádióban Sándor József cégvezető. (Kossuth és hirado.hu - kép: maxphilosophy.wordpress.com )
****
Több magyar innováció, több innovatív cég
Innovatív magyar cégek - ITware üzletfejlesztés >>>
INNDEX: új cég a Magyar Innovációs Indexben - Nexon Kft. >>>