A dizájn kulcskérdés az IT innovációban
A technológiai cégek, mint az AOL, a Microsoft és a Beats Electronics egyre inkább az egyedi és innovatív dizájnra törekszenek, hogy fokozzák termékeik keresettségét.
Az AOL informatikai csoport, egy új e-mail rendszert indított el 2011 végén- nem utolsósorban azért, hogy egy olyan szolgáltatást hozzon létre, amely már ránézésre is kiemelkedik a konkurens platformok közül - írja a warc.com körképében.
"Az egyik legfontosabb, hogy dizájn szempontból, valami mást akartunk csinálni- olyat, ami nemcsak működésében, de szemlátomást is különbözik a megszokottól"- hívta fel a figyelmet Bill Wetherell, az AOL, UXD csoportjának senior igazgatója. "Ha egy kávézóban, vagy a vonaton messziről odanézünk, amint valaki egy átlagos e-mail terméket- például a Gmail-t vagy a Yahoo-t- babrálja - feltűnő, hogy ezek nagyjából mind ugyanúgy néznek ki"- fűzte hozzá.
A Microsoft szoftvercég, hasonló módon igyekezett biztosítani, hogy Windows Phone termékének operációs rendszere, valami több legyen, mint a Google, vagy az Apple fejlesztéseinek sablonszerű alternatívája. "Ez egyáltalán nem úgy néz ki, mint az Android vagy az iPhone"- kommentált Jeff Fong, a a Windows Phone vezető tervezője.
Az audio berendezéseket gyártó Beats Electronics új kábel nélküli Pill hangszórója, kapszula formájúra van kialakítva, hogy világosan felismerhető legyen a vásárlók részéről. " Ez olyan, mint amikor egy Audi vagy egy Mercedes megjelenik a parkolóban. Azonnal mindenki felismeri!"- mutatott rá Luke Wood, a Beats operációs vezetője.
A dizájn fontosságát ugyancsak előtérbe tolta az a tavalyi eset, amikor az Apple, bírósági eljárást kezdeményezett piaci riválisa, a Samsung ellen- azzal a váddal, hogy a koreai mobilgyártó visszaél szabadalmaival. Az eljárás során a vizsgálat tárgyát képezte, hogy az Apple iPad és a Samsung Galaxy Tab körülbelül 10 méter távolságból megkülönböztethető e. (MarketingInfo - kép: bevezetem)