A világ második legizgalmasabb háromszöge: értékesítés - marketing - üzletfejlesztés...
Az innováció kulcskérdés a nagy márkák számára
Az Egyesült Államokban a marketing innováció számos márkatulajdonos - így a L'Oréal, a Reckitt Benckiser és a Diageo egyik legfőbb prioritása, mivel igyekeznek új utakat találni a vásárlók felé.
A L'Oréal kozmetikai óriás amerikai leánya, létrehozott egy inkubációs alapot- a potenciális média csatornákkal való kísérletezéshez, és a partneri együttműködésekhez- olvasható a warc.com összeállításában.
A vállalat összeállt a Placecast, mobil-helymeghatározást szolgáltató céggel, hogy a L'Oréal-hoz tartozó kozmetikai kiskereskedő Kiehl's lánc választékáról küldjön üzeneteket és ösztönözze a fogyasztói mintavételt. "Úgy tűnik, hogy csak néhány nagy digitális szolgáltató létezik - így a Google, az Amazon vagy a Facebook, amely jelentős innovációt kezdeményez. Pedig a fogyasztási cikkekben utazó cégeknek is szüksége van a hozzájuk hasonló gondolkodásmódra" - érvelt Marc Speichert, a L'Oréal USA marketing vezérigazgató-helyettese.
A háztartási termékekben érdekelt Reckitt Benckiser is magévá tette ezt a fajta hozzáállást, Lysol brand-je egész termékskáláját- így a fehérítő mentes tisztítószert és a "no-touch" kézi szappanadagolót - beleértve. A vállalatot az a meglátás vezérli, hogy az online kiskereskedelem elterjedése során a vásárlási szokások változásait a hagyományos piackutatási már egyedül nem képes követni.
A Diageo szeszesitalgyártó partnerségre lépett a Creative Artists Agency-vel, hogy új márkázott tartalmat fejlesszen, és együttműködik a Sundance Films-szel, hogy új dokumentumfilmet készítsen a Captain Morgan rum kampánya számára.
"A marketing innováció történetmesélésről szól: a márkáról és annak életútjáról. A növekedés nem feltétlenül szükséges egy új termék bevezetéséhez, viszont szükséges hozzá az erősebb fogyasztói elkötelezettség," - nyilatkozta Peter McDonough, Diageo észak-amerikai marketing és innovációs vezetője. (MarketingInfo - kép: docstoc.com)
****
Ez is érdekelhet - Több innováció, több innovatív cég
Nemzetközi Üzletfejlesztési Díj - A Creative Line Group indul a megmérettetésen >>>
Üzletfejlesztés (üzleti innováció) tanfolyam >>>
A magyar innováció Michelin csillagai >>>
Változó hazai vállalati stratégiák: beépül a folyamatos innováció és alkalmazkodási képesség >>>
Innovatív cégek az Üzleti innováció blogon - NNG üzletfejlesztések >>>