Szeretnék, de sose fogok látni olyan kimutatást, amely számvitelileg alátámasztott módon megmutatja, hogy a magyar innováció pályázati pénzei mennyi eredményt, bevételt, hasznot termeltek...
Kutatás-fejlesztés: szigorított az Unilever
A cég kutatási és fejlesztési aktivitása mintegy 600 projektet mozgatott meg tavaly, ebből 90 volt olyan, amely a globális piacokon is teret nyert- számol be a warc.com.
Összehasonlításképpen: 2005-ben a vállalat innovációs részlege 5000 projektet futtatott, amelyből összesen 8 ötlet valósult meg a cég piacain- 10 különböző országban.
Az Unilever újabb megközelítése szerint, csak az olyan ötleteket alkalmazzák K+F tevékenységük során, amelyből legalább 50 millió euró értékesítési bevételt remélnek. A higiéniai és szépségápolási szegmensben a fejlesztési csoport alkalmazottainak a 80%-a "terepen" is dolgozik az új termékek kivitelezése során. Jelenleg a K + F tevékenység ötleteinek 70%-át, az ilyen szakemberek szolgáltatják. Mindezen túl, az Unilever 500 millió eurót fektetett- egy új kockázati tőkealapba, amelynek célja, hogy finanszírozza az újgenerációs szépség és testápolási termékek fejlesztési költségeit.
Az új irányvonal eredményei között van például a Brazíliában árult TRESemme sampon, amely egy év alatt a legnépszerűbb márka lett a hipermarketek és a drogériák kínálatában- értékesítési eredményei így 150 millió euróra rúgtak.
Paul Polman vezérigazgató, aki 2009-ben foglalta el pozícióját évi 1 milliárd euróval csökkenti a társaság költségeit- egyebek közt szűkítette a menedzsment létszámát és a cég pénzügyi jelentéseinek 90%-át fölöslegesnek nyilvánította. (MarketingInfo, egy értelmetlen mondatot kivettem - kép: brandpackaging.com)