Újabb robotautó a forgalomban - rendszámot kapott a Continental kísérleti járműve
Az autóipari fejlesztések újabb szakaszában a gyártók és a beszállítók arra koncentrálnak, hogy a meglévő innovációk segítségével már költséghatékony módon jussanak mindinkább kiugró eredményekre. Amennyiben hajtásláncokról esik szó, erre példa a Mazda SkyActiv technológiája, ami a belsőégésű erőforrások optimalizációjával egész egyszerűen kompromisszumokra sarkalló hibrideket is felülmúl.
Az elektronikus járműrendszerek területén hamarosan még feltűnőbb eredményeknek lehetünk szemtanúi, hiszen a meglévő asszisztens berendezések integrációjával és együttműködésével olyan funkciók megvalósítására nyílik lehetőség, melyekre korábban nem is gondolhattunk volna. Ilyen többek között a fáradtságra figyelmeztető berendezés is, ami a sávtartás kameraképét feldolgozva képes a vezető koncentrációképességének csökkenésére következtetni.
Látható hát, hogy anélkül kaptunk egy újabb mentőövet, hogy annak további hardware-igénye lett volna. Ezen a gondolatmeneten elindulva a meglévő rendszerek közös bemeneteit feldolgozva már olyan információhalmazhoz jutunk, hogy akár a jármű önállóan is képes lehet átvenni az irányítást.
Ezen a területen pillanatnyilag a Google, a Bosch és a Continental számít éllovasnak, sőt, az internetes keresőprogramjairól híres vállalat 2012 májusában már vezetői engedélyt is szerzett kísérleti autóinak. A napokban azonban az abroncsgyártásban is érdekelt beszállító is mérföldkőhöz ért, hiszen Nevada államban szintén rendszámot kapott az önállóan vezető tanulmányautó, mely előtt újabb lehetőségek nyíltak meg.
Bizonyítékul arra, hogy az Egyesült Államok hatóságai mennyire nyitottak az újdonságokra, az autó egyedi jelöléssel ellátott plakettel gazdagodott, ami a továbbiakban az önjáró járművek megkülönböztetésére szolgál. A technológia kiforrottságáról egyébként tanúskodik, hogy például a Google kísérleti járműparkja a tesztek első szakaszában több mint 10.000 km-t tett meg mindenféle fennakadás nélkül, s később is csak két koccanásban sérültek meg az autók, melyek során a külső, pusztán halandó emberi szereplő volt a vétkes fél.
Mindez persze nem jelenti azt, hogy a robotautók nem vetnek fel semmiféle kétséget, hiszen bőséggel sorolhatnánk fel olyan beavatkozásra szoruló szituációkat, melyeket egy adatgyűjtés alapján dolgozó algoritmus anomáliaként, vagy rossz döntésként értékelne, ám ebben az időszakban a mérnökök feladata éppen a hasonló helyzetek feltérképezése, s a járművek vészhelyzetekre való felvértezése lesz. (AutóPult)
****
Ez is érdekelhet autóipari innovációkkal kapcsolatban:
Innováció, üzletfejlesztés az autóiparban - Intelligens autópálya épül Hollandiában >>>
Innovatív cégek az Üzleti innováció blogon - NNG üzletfejlesztések >>>