Akinek kalapács van a kezében, az mindent szögnek lát - akinek technológia van a kezében, mindent ezzel akar megoldani... :-)
A technológia fontosabb az embernél
Fontosabb a technológia az üzleti életben, mint a kreativitás vagy az innováció – legalábbis ez derül ki abból a friss felmérésből, amelyet 64 ország 1700 ügyvezetőjének megkérdezésével készített az IBM.
Kapcsolatteremtés és az információk szelektálása – ma már ez a jó üzlet kulcsa. De hogy miként tud egy vállalat minél többekhez minél hatékonyabban eljutni, az már a technológián múlik. Úgy tűnik, egyre több cégvezető gondolja úgy, ha nem áldoz erre a területre, nem maradhat versenyben. Persze az egyre szűkülő forrásokból valóban csak a legszükségesebbekre jut, de egyértelműen látszik: a jól időzített és megválasztott lépés ezen a területen valóban aranyat érhet.
„A technológia világszerte megelőzte az összes többi üzleti faktort, így az évekig konzekvensen első helyen szereplő piaci és emberi tényezőket is – mondja Veres Zsolt. – Mi magunk is azon dolgozunk, hogy ezek a technológiák egyszerűbbé, átláthatóbbá, sikeresebbé tegyék a vállalatok működését Magyarországon, akárcsak Kelet-Európa többi országában. Ez ugyanis a piaci és a makropiaci tényezők mögé szorult gazdasági szabályozásnál vagy a szaktudásnál is fontosabb tényező. Érdekes az is, hogy jelenleg az ügyvezetők mindössze 16 százaléka használ közösségi üzleti platformokat, hogy kapcsolatot építsen vagy ápoljon az ügyfeleivel. Az elkövetkező három-öt évben ez az arány 57 százalék is lehet, így a személyes beszélgetés mellett a második legfontosabb csatornává léphet elő. A legértékesebb eredménye az idei vizsgálatnak, hogy az ügyvezetők menynyire egyformán gondolkodnak a közösségi média jelentőségéről és hatásáról. Az emberi kapcsolatok elszemélytelenedéséről szóló panaszok helyett azt halljuk, hogy többségük számára épp azok elmélyítése, a közösségi hálózatokban rejlő lehetőségek kihasználása a cél, és a technika adta lehetőségekkel új együttműködési modelleket próbálnak kialakítani. A folyamatos újítások és fejlesztések eredményeként az üzleti életre zúduló óriási adatmennyiségben lehetetlen kiigazodni a megfelelő technológiák nélkül, és mindenki számára látható, épp ezért létfontosságú, hogy a vállalati menedzsment képes legyen szelektálni, méghozzá jól és célirányosan ebben az információtengerben.” Az ügyvezetők az adatrobbanás következményeit érzékelve egyre inkább felismerik, kifinomultabb üzleti elemzési módszerekre van szükségük, hogy a hálózatokon, mobiltelefonokon és a közösségi média oldalain összegyűjtött adatokat hasznosítani tudják. Ezeknek az értékes információknak a kiszűrése jelentősen befolyásolja a vállalat teljesítményét. A gazdasági helyzet valamelyest visszafogta ugyan a technológiai beszerzéseket, a „nice to have” vásárlásokra egyáltalán nincsenek források, de azt ma már a piac minden szereplője felmérte: a jó technológia nemcsak elengedhetetlen a versenyképességhez, de olcsóbbá és költséghatékonyabbá is teszi a munkát. Míg korábban a költségvetések fél évig, hosszú távra készültek, ma már akár havonta bele kell nyúlni, és módosítani a számokat, így azoknak van jövőjük, akik tudják, hol kell „belenyúlni” a leghatékonyabban. Ha ugyanis a cégvezetés rosszul dönt, az a vállalat számára életveszélyes is lehet. (VG szerkesztve - a menynyire is onnan van, rövidítve - kép: budapest.olx.hu)