Újdonság a GfK-tól
A GfK a márkák és fogyasztók menedzsmentjével foglalkozó kutatásoknak új, kvantitatív megközelítését fejlesztette ki. Ennek alapja az a gondolat, mely szerint az emberi kapcsolatok egyszerre szolgálnak metaforaként és mintaként a fogyasztók és márkák közötti viszony leírásában.
Az új megközelítést a GfK Verein és a márkaélmény menedzsment egyik legkiválóbb szakértője, Prof. Susan Fournier (Bostoni Egyetem) közösen dolgozták ki. A módszer egy globális, mintegy 11 kategóriát és több mint 250 márkát lefedő kutatáson alapul. John Wittenbraker, a GfK Brand & Customer Experience területének globális innovációs igazgatója szerint „az emberek közötti kapcsolatok már önmagukban szociálisak és emocionálisak – ez a két tényező hajtja a fogyasztói viselkedést is.
A kapcsolati metaforák a fogyasztók és a brand manager-ek számára egyaránt ösztönösen működnek. Amikor megtudjuk, hogy a fogyasztó „imádott hősként” és nem „egy közeli, csodálatra méltó partnerként” tekint a márkára, mindenki megérti a két fogalom közötti különbséget – a fogyasztó elvárásait, a siker és a kudarc meghatározóit. Ez a megközelítés túlmutat a hagyományos márkatölcséren – a fogyasztók és márkák közötti kapcsolatok élettartamának feltárásával egyben a márka hosszú távú sikerét biztosító menedzsment stratégiát alapoz meg.”
A GfK olyan statisztikai modelleket dolgozott ki, amelyek segítenek meghatározni, hogy a márkaérték mely elemei (funkciók, megjelenés, kapcsolati dimenziók) javítják vagy rontják a fogyasztó és márka kapcsolatát. Ez világos irányelveket vázol fel az ügyfeleknek arra vonatkozóan, hogyan tudják javítani márka-menedzsmentjüket, illetve a fogyasztói élményt fokozni. E teljesítménymodellekben már egyértelmű összefüggés mutatható ki a márkakapcsolatok és az üzleti következmények között.
A fogyasztó-márka kapcsolat e modellje régen várt közös nyelvet teremt a reklám-, márka- és lojalitáskutatások között, és része a GfK azon törekvéseinek, hogy bemutassa a márka- és a fogyasztói élmény között fennálló szoros kapcsolatot.
“Magyarország a módszert alkalmazó első országok között volt, hiszen az egyik első tanulmány itt született és azt a világ több országában esettanulmányként használják a GfK munkatársai” – nyilatkozott dr. Lantos Zoltán, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója és Global Product Manager (Healthcare and Consumer Health, “Brand and Customer Experience” (BaCE)). “Legyen szó akár márkamenedzsmentről, akár a kommunikáció optimalizálásáról, akár az ügyfélkapcsolatok menedzseléséről, a módszer hasznáról tanúskodó első eredmények igen meggyőzőek” – tette hozzá a szakember. (MMonline - kép: webtudakozó)
****
Nemzetközi Üzletfejlesztési Díj - pályázz vagy szólj az üzleti partneredhez, hogy megkapja a figyelmet, amit megérdemel!
A pályázat tárgya:
- új termék
- új szolgáltatás
- új üzleti modell
- marketinginnováció
- innováció a stratégiában
- folyamatinnováció
- új kommunikációs megoldás
- szervezetfejlesztés (új szervezet, kultúraváltás, stb.)
- a fentiekbe be nem sorolt egyéb üzletfejlesztés.
A Nemzetközi Üzletfejlesztési Díj 2012 - Pályázati kiírás (PDF) >>>