Világelső elektromos autóabroncs a Continental jóvoltából
A Continental 2013 őszétől új téli gumiabronccsal bővíti termékportfolióját, amelyet kifejezetten az elektromos meghajtású személyautók számára fejlesztettek ki.
Egy hagyományos téli abroncshoz képest az új Conti.eContact™ Winter 30%-kal alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkezik, de a gyári sajtóanyag szerint ugyanolyan kiemelkedő teljesítményt nyújt, mint a Continental téli portfoliójába tartozó bármelyik másik téli gumiabroncs. „Normál” társaihoz hasonlóan az új abroncs is optimális fékteljesítménnyel büszkélkedhet vizes úton, valamint egyedülálló védelmet garantál a vízre felúszás kialakulásával szemben – írja a sajtóanyag, nekünk viszont a méréseink során általában rendre rossz tapasztalataink vannak a csökkentett gördülési ellenállású abroncsokkal kapcsolatban, így kíváncsian várjuk az első találkozást az új gumival.
A fejlesztések során a mérnökök a lehető leghosszabbra tervezték az abroncs futásteljesítményét. Az új abroncs nem csak az elektromos autók, hanem a hibrid meghajtású gépjárművek technikai igényét is kielégíti. Az igen keskeny, és viszonylag nagyméretű gumiabroncs elsőként a feltehetőleg nem túl népszerű 195/55 R 20-as méretben kerül majd a piacra. Az abroncs a gördülési ellenállás-csökkenésének jó részét a módosított oldalfalnak köszönheti.
Az eContact célja egyértelmű: az elektromos járművek energiafogyasztásának mérséklése, a hatótávolságuk növelése érdekében. Ez télen különösen fontos szempont, hiszen az autónak több energiára van szüksége a hideg, valamint fűtési és a világítási rendszerek fokozottabb használata miatt, mint nyári körülmények között. (AutoPult)