Belépett a piacra az élménybankolás
Az ügyfélkapcsolat minőségét hivatott javítani az a százmilliós nagyságrendű fejlesztés, melynek eredményeként a személyes banki szolgáltatásokat virtuálisan is igénybe lehet venni. Egyszerűen, világosan és magyarul - de csak egy pénzintézetnél.
A tisztán magyar tulajdonban lévő Gránit Bank Zrt. bemutatta legújabb elektronikus szolgáltatását, mely a technika adta lehetőségek felhasználásával biztosítja - csak is - a Gránit Bank ügyfelei számára, hogy banki ügyeiket az iroda vagy az otthon elhagyása nélkül, mégis banki ügyintéző támogatásával intézzék. Ezzel mondhatni létrejött az olcsó, gyors, érthető, közvetlen ügyfél-bank találkozás.
„Ez a megoldás hazánkban és nemzetközi viszonylatban is egyaránt újszerű” – mondta Hegedüs Éva a Gránit Bank Zrt. alelnök-vezérigazgatója, aki Demián Sándorral, a bank alapítójával közösen találta ki az alapötletet. Külföldi „best practice” hiányában saját, hazai és nemzetközi kutatásokat elemezve arra a következtetésre jutottak, hogy az internet terjedésével az Észak-európai illetve skandináv országok jelenlegi állapotát Magyarország a következő 7-10 évben elérheti. Adataik szerint jelenleg 5,2 millió magyar netezik rendszeresen, ezen belül a 60 év feletti korosztály 17 százaléka és a 8 általánost végzettek közel 40 százaléka is gép elé ül már. Egy biztos, a korszerű technikát és a személyes kapcsolatot ötvöző megoldás az elektronikus csatornákat preferáló ügyfelek között lesz igazán népszerű.
Az új szolgáltatás mögött álló, külső partner által fejlesztett rendszer biztonságos, a pénzügyi szabályok betartásával működik, és független szakértő által auditált – éppen ezért szabadalmaztatják az eljárást – mondta Hegedüs Éva. A százmilliós nagyságrendű fejlesztés eredményeként a Gránit-ügyfeleknek lehetősége van arra, hogy élő videó és hang kapcsolatot létesítsenek a Gránit Bank ügyintézőjével anélkül, hogy a bankfiókba bemennének, parkolnának, vagy sorszámukkal a kezükben várakoznának.
Mint megtudtuk, a callcenterek jogszabályi keretei között működő szolgáltatást napi 1000 hívásra optimalizálták, mely során az ügyfél tájékoztatását követően - amennyiben hozzájárul - a hang és kép is rögzítésre kerül, az adatok archiválása pedig vagy a létrejövő banki bizonylatok alapján, vagy ezek hiányában, azaz egyszerű tájékoztatás vagy érdeklődés esetén az adatvédelmi előírásoknak megfelelően történik.
A Gránit Bank a szolgáltatás elérhetőségének bővítése érdekében a közeljövőben iPhone és iPad készülékekre, valamint Android operációs rendszert futtató mobiltelefonokra és tablet készülékekre egyaránt elérhetővé teszi újítását.
A sajtótájékoztatón Hegedüs Éva, Alelnök-vezérigazgató tájékoztatást adott továbbá a Gránit Bank első két éves fejlesztésiről és a legfőbb eredményekről. Beszámolt arról, hogy a többségi tulajdonos Demján Sándor mellett további 6 tulajdonostárs is csatlakozott a Bankhoz, akik tulajdonrésze 18,4%-ot tesz ki. A bank mérlegfőösszeg 5,5 szeresére, 7,1 Mrd Ft-ról közel 40 Mrd Ft-ra nőtt az elmúlt két évben 2010. májusa óta, a betétállomány több mint 6,5 szeresésre nőtt és így elérte a 36,5 Mrd Ft-ot, a hitelállomány megközelíti a 15 Mrd Ft-ot, amely eredményeképpen közel háromezer ügyfelet szolgál ki jelenleg a pénzintézet. A Bank szolgáltatásai a budapesti központi fiókon, a mobil bankári hálózaton és a Bankfiók az Otthonában/Irodájában szolgáltatáson kívül július 1-től a BROKERNET-tel kötött stratégiai partnerség alapján 16 vidéki városban és további 2 Budapesten megnyíló Gránit Bank Ügyfélközpontban is elérhetővé válik.
A Gránit Bank sajtóeseménye azért is volt különleges, mert olyan szavak hangzottak el, ami az utóbbi néhány évben messziről kerülte a bankokat: beruházás, fejlesztés, építkezés. (CW, rövidítve)