Nekem például tetszik az önkiszolgáló pénztár.
A Tesco elkötelezettsége Magyarország iránt töretlen
80,5 milliárd adót, 12,2 milliárd válságadót fizetett a kiskereskedelmi lánc
Hét új áruház nyitása, két hipermarket megújítása és a vásárlók kényelmét szolgáló innovációk is bizonyítják, hogy a Tesco elkötelezettsége Magyarország iránt töretlen. A vállalat minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyezett a magyar beszállítók arányának növelésére és a hazai árucikkek exportjának támogatására.
A Tesco tavalyi évről szóló előzetes beszámolójából kiderül, hogy a szolgáltatások bővítése és az innováció eredményeképpen a vállalat közel 6%-kal növelte forgalmát 2011-12-es üzleti évben. Emellett hét új üzlettel, összesen mintegy 11 ezer négyzetméterrel bővült a Tesco eladótere hazánkban. Az elhúzódó gazdasági válság ellenére a cég közel félezer új munkahelyet hozott létre, ami hozzájárult a magyar kormány munkahely-teremtési törekvéseihez. A vállalat magyarországi bruttó árbevétele 705,2 Mrd Ft volt. Működése során 2011-ben a Tesco összesen 80,5 Mrd Ft adót fizetett be, amely tíz milliárd forinttal haladja meg az előző évi befizetéseket. Az összes adóból 12,2 Mrd forint volt a válságadó összege (ami a tavalyi évhez hasonlóan a legmagasabb befizetés a kereskedelmi vállalatok között).
„Vállalatunk tavaly közel 19 Mrd forintnyi beruházást eszközölt Magyarországon. Ezáltal, a jelentős mértékű adóbefizetésen túl is hozzájárultunk az ország gazdasági növekedéséhez, a magyar építőipari kis- és középvállalkozások fenntartásához. Növelni tudtuk a magyar beszállítók számát és súlyát áruházainkban, és ismét nőtt a Tesco csoport más országaiba irányuló export volumene is Magyarországról. A magyar gazdaság fejlődése közös érdekünk, felelős vállalatként ez a cél áll döntéseink középpontjában” – mondta el Gerry Gray, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója.
A Tesco és a Budapest Bank együttműködésével 2011 júniusában hitelkártya-szolgáltatással bővült a kereskedelmi lánc törzsvásárlói programja: a pénzintézet által kibocsátott Tesco Vásárlókártya a plasztikkal való költéseket pontgyűjtéssel jutalmazza, amelyeket az áruházlánc automatikusan jóváír az ügyfél Tesco Clubcard egyenlegén. Az együttműködés sikerét bizonyítja, hogy a co-branded kártya a hazai piac egyik vezető vásárlókártyájává vált.
A 2012-13-as üzleti évben a vállalat bővíteni kívánja kiskereskedelmi szolgáltatásait. Az üzleti év első napján indult a Tesco Mobile szolgáltatása, amely a Vodafone-nal közös vállalkozásban, negyedik mobilszolgáltatóként lépett a magyar piacra. A Tesco célja, hogy piacvezetői pozícióját megőrizve, új szolgáltatásai és innovációi révén továbbra is a legjobb vásárlási élményt kínálja a magyar fogyasztóknak. (ÉlelmiszerOnline, a nem üzleti innovációkat érintő részek eltávolítva)