Az élelmiszerek kalóriatartalmának csökkentése mindenféleképp üdvözlendő - viszont ez csak az egyik megoldási lehetőség és egyúttal számos kérdést is felvet:
1. Hogyan történik meg a kalóriatartalom csökkentése - és ez mennyire befolyásolja az élelmiszerek természetességét (már amennyire lehetséges erről élelmiszeripar esetén beszélni...).
2. A több mozgás és a tudatosabb fogyasztás legalább annyira fontos (lenne/lehetne/majd lesz) - az ember szervezete nem a 10 órás irodai munka + 6 órás tévé/internet előtti punnyadásra alakult ki - amúgy meg annyit kellene enni, amennyire szüksége van a szervezetnek...
A legnagyobb élelmiszergyártók csökkentik termékeik kalóriatartalmát
Az Egyesült Királyságban a legnagyobb élelmiszer és üdítőital gyártó cégek megállapodást kötöttek a kormánnyal, hogy csökkentik termékeik kalóriatartalmát annak érdekében, hogy visszaszorítsák az elhízást.
A 17 vállalat között a Coca-Cola, a Tesco és a Subway is megkötötte a kormánnyal a megállapodást a kalóriatartalom csökkentésének érdekében. Az Egyesült Királyság egészségügyi minisztériuma szerint erre azért van szükség, mert az európai elhízottak többsége angliai.
Az ötletek között szerepel, hogy a Cadbury visszazárható tasakokban árulná csokoládéit, a Coca-Cola pedig 30 százalékkal csökkentené üdítői kalóriatartalmát - írja a BBC. (BBC/OrientPress)