A közösségi oldalakról tájékozódik a Z-generáció
Az 1992 után születettek még az internetes portálokat sem olvassák - derült ki a Figyelő, az Aon Hewitt és az AIESEC Magyarország kutatásából.
10.400 pályakezdő és 16.500 tapasztalt munkavállaló vett részt a Figyelő, az Aon Hewitt és az AIESEC Magyarország Munkáltatói Márka Kutatásában, melynek során a különböző korosztályok tájékozódási csatornáit is vizsgálták.
Az internet hatalma egyértelmű: bármely korosztályból mindössze hét napilap van, amelyet 10 százaléknál többen olvasnak néhány hetente, havonta - ezek között is az ingyenes Metropol vezeti a listát. Heti és havilapot szinte minden válaszadó olvas alkalmanként, elsősorban a HVG-t, a Figyelőt, de népszerű a Nők Lapja és a Cosmopolitan is.
Ami az online hírportálokat illeti, az X- és az Y-generáció tagjai jellemzően naponta többször olvassák az Indexet, az Origót és a hvg.hu-t, a Z-generációhoz tartozók többsége viszont egyáltalán nem tájékozódik ezekből a forrásokból. Ők a közösségi oldalakat, azok közül is elsősorban a Facebookot böngészik naponta többször.
"A Z-generációhoz tartozók saját kapcsolati hálójukból, informális utakon tájékozódnak szívesebben, a hivatalos forrásokat még akkor is háttérbe szorítják, ha az történetesen online platform, mint az állásportálok, vagy a vállalatok saját honlapja." - jellemzi az 1992 után születettek szokásait Sziber Éva. (MédiaInfo)