Új magyar üzletlánc indul januárban
Arzenál Élelmiszer néven régi-új szereplő jelenik meg a magyar élelmiszerpiacon – értesült a Gazdaság.hu. Az új hálózat mindjárt a negyedik legnagyobb magyar szereplőként kezdi meg tevékenységét a piacon, hiszen a társaság árbevétele alapján a 200 legnagyobb magyar cég közé tartozik (most is szerepelt a Figyelő TOP 200-as listáján), ám eddig a Reál-hálózat tagjaként fedte le boltjaival Magyarország központi és délnyugati régióit.
Önálló hálózatba szervezi saját üzleteit és franchise partnereit az eddig a Reál-csoport tagjaként működő Arzenál Kft. – értesült a Gazdaság.hu. Az Arzenál a Reál-csoport árbevételének több mint harmadát hozta, így eddig a Reál nyolc régióba szervezett hálózatának legnagyobb tagja volt. Úgy tudjuk, a társaság és a Reál másik hat tagjának képviselői már megegyeztek az elválás technikai és pénzügyi feltételeiben, noha a jövőben nyilván versenytársak lesznek, hiszen az Arzenál középtávú tervei között az országos hálózat kiépítése is szerepel.
A kiszivárgott hírek szerint az Arzenál a vele szerződő franchise partnereknek a Reálnál, valamint a többi beszerzési társulásnál (a COOP-nál és a CBA-nál) lényegesen nagyobb mozgásteret kíván adni, mert a cég tulajdonosai a saját márkás termékek bevezetése és a nagykereskedelmi tevékenység mellett komoly üzleti lehetőséget látnak abban, hogy a lokális piacot jobban ismerő partnerek saját döntéseikkel helyi termelőket hozzanak helyzetbe. Feltehetőleg éppen ez a stratégia vezetett a Reálból való kiváláshoz, hiszen a hálózaton kívüli beszerzések növelhetik ugyan a boltok forgalmát, de nem hajtanak nyereséget a központnak. (gazdaság.hu, rövidítve)