A Volkswagen a leginnovatívabb márkává akar válni
A konszernen belül a leginnovatívabb márka szeretne lenni a VW. A fejlesztések eddigi eredményeit egy olyan InnovaTurné roadshow-n mutatják be, ahol a legnagyobb felszereltségű és motorizáltságú modelleket ki is lehet próbálni a márkakereskedésekben.
Park Assist
A Park Assist II-vel már nemcsak a párhuzamos parkolást végzi el az autó, hanem a merőlegest is. Az előző generációshoz képest rövidebb helyre is beáll, sőt ki is. Ha olyan a parkolóhely, akkor annyit megy előre-hátra, hogy elérje az optimális pozíciót.
Merőleges parkolásnál akár többször is próbálkozik, mire úgy beáll két autó közé, hogy 2-2 arasznyi hely van oldalt. Elöl-hátul már 6-6 jeladó segíti a manővereket. Kúszásnál, 1,5 km/órás sebességig magától le is fékez az autó, hogy ne legyen koccanás.
Lane Assist
A sávtartó automatika nemcsak figyelmeztet, ha elhagynánk a sávokat, hanem tartja is a sávot 100 másodpercig, utána pedig felébreszti a sofőrt. Már nem kell mindkét felfestett sáv a működéshez, hanem egy is elég neki, tehát ha csak a középső van az úton, akkor ahhoz igazodik. Országúton és autópályán működik, 65 és 250 km/órás sebesség között.
Radaros tempomat
Az ACC (Adaptive Cruise Control) egy radarral kiegészített tempomat. Ennél be lehet állítani a biztonságos követési távolságot, és az autó „harmonikázik” a forgalom sebességével, ha úgy adódik, meg is áll. 2 másodperces vagy rövidebb megállásnál saját magától elindul, ha hosszabb ideig áll az autó, akkor a gázpedál lenyomására megy tovább. Az ACC része egy optimalizált sávváltási funkció, ha lelassult az autó, akkor előzésnél az irányjelző bekapcsolására felgyorsít a tempomattal beállított sebességre.
Dinamikus fényasszisztens
Ha szembe jön valaki, akkor a távfényből azt a részt takarja ki, amely őt elvakítaná, a többi részt ugyanúgy megvilágítja a reflektor. 60 km/óra feletti sebességnél működik, a Bi-Xenon fényszórót egy 3D-s forgóhenger egészíti ki.
Fáradtságfelismerés
Az autózás első 15 percében mindig „tanul” ez a rendszer, majd az addigi viselkedésünk adataiból a rekcióidők alapján számolja ki, ha elfárad valaki. Azaz nem egy szenzor figyeli a VW-nál a sofőrt, hanem a kormány, a fék és a különböző kezelőszervek működtetésének idejéből von le következtetéseket.
Front Assist
A megállási úthossz rövidítése a célja. 30 km/órás sebesség felett lassít, alatta egy álló tárgy észlelésekor megállítja az autót. Először előkészíti az autót a fékezésre, majd két fokozatban figyelmezteti a sofőrt, végül magától be-avatkozik a fék.
Környezeti kamera
Az AreaView az első és hátsó, illetve tükörkamerák képét rakja össze és a kijelzőn egy madártávlati képen jeleníti meg a környezetet. Főleg akkor jó, ha szűk helyről állunk ki vagy be. (metropol)