Bővülő lehetőségek a mobilbiztosításban
Egyre inkább fókuszba kerül az in-app purchasing, azaz az alkalmazáson belüli vásárlás lehetősége, amely a biztosítók számára is óriási lehetőségeket rejt ügyfeleik mobilon keresztül történő vásárlásösztönzésére.
Az International Data Corp. (IDC) legfrissebb kutatása szerint jelentős versenyelőnyre tehetnek szert azon biztosítótársaságok, amelyek alkalmazáson belüli vásárlási lehetőséget építettek be mobil-applikációikba.
Az IDC tanulmánya szerint a mobil app letöltések száma a 2010. évi 10,7 milliárdról 2015-re 182,7 milliárdra fog emelkedni. Bár a számok lehengerlőek, az igazi lehetőség abban rejlik a piackutató szerint, hogy eltolódni látszik a hangsúly az eredeti app letöltésektől származó az in-app purchasing, és az alkalmazásokon belüli hirdetések felé, amely hosszabb távon biztosíthat bevételeket az alkalmazásfejlesztőknek.
A megoldással az appok készítői a program letöltése után is fizettethetnek ugyani a felhasználókkal. Maga az app lehet ingyenes is akár, azonban azon belül a különböző alkalmazási lehetőségekért fizetni kell.
A hangsúlyeltolódás már egyértelműen látszik az ingyenes appoknál – véli Scott Ellison, az IDC mobil platformokért felelős alelnöke – ahol a felhasználók egy működőképesebb változatért, vagy további funkciók bekapcsolásáért fizetnek például a biztosítónak. Mindez erős vevői elköteleződést is eredményezhet a cégek számára.
Az alkalmazáson belüli vásárlások ideálisak olyan szolgáltatások nyújtására, mint a kárigények bejelentése és nyomon követése, biztonságos vezetési tanácsok nyújtása, digitális biztosítási kártyák létrehozása.
Az alkalmazás-letöltés, az in-app purchasing, és az in-app hirdetések hármas modellje tehát hosszú távon fenntartható finanszírozási modellt jelent a biztosítók számára. Mindezek együtt erősen befolyásolják az appok kifejlesztését, a kiegészítő szolgáltatások és funkciók integrációját annak érdekében, hogy a felhasználókat intenzívebb használatra ösztönözzék.
Mivel a biztosítás olyan dolog, amely mindenkit érint valamilyen formában, legyen szó egészség-, autó-, lakás- vagy bármilyen biztosításról, a mobil alkalmazások fejlődése és térnyerése mindenképp segíteni fog az ügyfelek és a társaságok közötti kapcsolat szorosabbá fonásában – véli Ellison.