Újragondolt stratégia
Termékeinek, szolgáltatásainak újragondolásával és jelentős fejlesztésekkel reagál a piac és az ügyféligények változásaira a Nexon.
Kevés hazai tulajdonú szoftvervállalat épített ki olyan pozíciókat a magyar piacon, mint az immár 22 éve működő Nexon. Az első, a bérszámfejtést támogató informatikai rendszert még 1985-ben fejlesztették ki, a cég maga pedig 1989-ben alakult, és rögtön 70 nagyvállalat volt az ügyfeleik között – mondta a cég mai sajtótájékoztatóján Ocskay Szilárd, a Nexon ügyvezető igazgatója.
Az elmúlt 22 év alatt a cég bevétele és ügyfélszáma folyamatosan nőtt, mára a piac 30 százalékát mondhatja magáénak. A magyar munkavállalók közel harmadának, egymillió főnek Nexon rendszerben készül a bérjegyzéke, maga a cég pedig, outsourcing szolgáltatásainak keretében 60 ezer ember számára készíti a bérszámfejtést. Bár a bevétel még 2010-ben is nőtt (négy százalékkal, megközelítve a 3 milliárd forintot), a cégvezetés úgy határozott, hogy a hosszú távú célok elérése érdekében újragondolja a stratégiát és a jövőképet.
Ezért elindítottak egy technológiafejlesztési programot, amelynek részeként kutatási és fejlesztési igazgatóságot hoztak létre, a magyar szoftverfejlesztő vállalatoknál egyedülálló módon. Az új szervezet felel a szoftverfejlesztési módszertanért és a termékek kifejlesztéséért a Nexonnál. A fejlesztés során új szoftvertechnológiára (a Microsoft .NET-re) is átállnak; a remények szerint az első megújult termék még az idén bemutatkozhat. Ocskay Szilárd szerint több mint félmilliárd forintot fordítanak a fejlesztésre, amelynek során elsősorban a magas szintű ügyfélélményre, a vállalati mobilitásra és a nemzetközi megjelenés lehetőségeinek megteremtésére koncentrálnak. (itb)