Beindult a Mac App Store
Bebizonyította az Apple, hogy hagyományos számítógépre is lehet online eladni alkalmazásokat: alig két hónappal az indulása után a Mac App Store nagyon szép bevételeket ért el.
A Distimo piackutató cégnek az amerikai piacra vonatkozó adatai szerint februárban – indulása után két hónappal – a 300 legnépszerűbb fizetős Mac alkalmazás összességében már feleakkora bevételt generál, mint a 300 legkelendőbb iPad app.
Az online Mac alkalmazásboltban február végén több mint 2200 alkalmazás volt elérhető (iPadre mintegy 70 ezer, iPhone több mint 300 ezer). Ez ugyan jóval kevesebb, mint az iPad-re két hónap után kapható alkalmazások (azokból több mint 8000 volt), ám a platformok természetéből adódóan a Mac-szoftverek átlagosan jóval drágábbak. A Mac App Store-ban a 300 legnépszerűbb program átlagára 11,21 dollár, ugyanez az iPad esetében 4,19 dollár, az iPhone-nál pedig alig több mint másfél dollár. Tovább növeli a Mac App Store-ból származó bevételeket, hogy az ingyenes alkalmazások aránya ennél az Apple-platformnál a legalacsonyabb (12 százalék), szemben az iPad 29 és az iPhone 35 százalékával.
Miközben a Mac soha nem volt olyan népszerű játékplatform, mint a Windows, az alkalmazásbolt adatai szerint ebben is van fantázia. A szoftverek csaknem egyharmada (646 alkalmazás) játék, és a 100 legnépszerűbb szoftver (legyen az fizetős vagy ingyenes) 39 százaléka is ebbe a kategóriába tartozik. A Mac-en a legnépszerűbb alkalmazások között vannak olyanok, amelyek kategóriái a többi platformon nem is léteznek (fejlesztőeszközök, grafikai és tervezőeszközök, videoszerkesztés), de a zenei és segédprogramok terén is a Mac vezet az iPhone-nal és az iPaddel szemben.
Vetett egy pillantást a fejlesztőkre is a Distimo, és ebből az derült ki, hogy még sok kiaknázatlan lehetőség van előttük. A három platform 300 legnépszerűbb ingyenes és fizetős alkalmazását összesen 1014 fejlesztő jegyzi, de közülük 841 csak egyetlen platformon van jelen a szoftverével. A legnagyobb átfedés értelemszerűen az iPad- és iPhone-alkalmazások között van, de mindhárom platformon kevesebb mint 20 fejlesztő tudott bejutni a legnépszerűbbek közé. Közöttük is kiemelkedik az Angry Birds-öt jegyző Rovio Mobile, amely mindhárom platformon a legnépszerűbb fizetős alkalmazásnak számít. (itb)