Úgy tűnik ezen a területen is elkezdődött a verseny ... (és a versenytársak gyalulása...)
Trendek, megatrendek, előrejelzések, üzletfejlesztési irányok 62. - A fenntarthatóság és a felelősségvállalás versenyképességi tényező
Innovatív csomagolási megoldásra kötött megállapodást a Coca-Cola és a Heinz
A Coca-Cola Company és a H.J. Heinz Company bejelentették stratégiai együttműködésüket, amelynek keretében a Heinz a ketchupos üvegeit a Coca-Cola által jegyzett PlantBottle technológia alapján készült csomagolásra cseréli. Ezek a PET palackok részben növényekből készülnek, így kevésbé függnek a meg nem újuló hagyományos erőforrástól, a kőolajtól, amely szokásos esetben a műanyag palackok alapanyagja.
Kizöldült a Pepsi
Elsőre bizarrnak tűnik, de van értelme, sőt, ha igaz, amit a Pepsi (pontosabban a Pepsico) állít, forradalmi tettet hajtottak végre. Konkrétan legyártották az első növényi üveget.
A vállalatot nem éppen a környezettudatossággal azonosítja a közvélemény, de ez némileg igazságtalan, hiszen nem csak kátrányos-cukros kólát gyártanak, hanem vastagon benne vannak az élelmiszeriparban úgy általában, igaz, főleg chipsekben és egyéb nassolnivalókban utaznak. Ehhez viszont egy csomó növényi hozzávaló szükséges, a gyártási folyamat pedig rengeteg organikus hulladékot hagy maga után.
Ezt szeretné ipari szinten is újrahasznosítani a gyár, méghozzá üdítőspalack formájában.
Az egyelőre próbaként elkészített példányok tapintásra és látványra is pontosan ugyanolyanok, mint "igazi" műanyag társaik, az ötlet tehát teljesen működőképesnek tűnik.
Főleg ahhoz képest nagy dolog ez, hogy a nagy rivális Coca Cola kijelentette: ilyesmi még évekig elképzelhetetlen. "Feltörtük a kódot" - nyilatkozta Rocco Papalia, a vállalat kutatásért és fejlesztésért felelős vezetője. "Gyönyörű dolgot alkottunk." Az első fakéregből, füvekből és kukoricalevélből készített üvegek jövőre jelenhetnek meg a polcokon. (The Christian Science Monitor/CotCot)