Tovább erősödik a globális reklámpiac
Az idén összesen 4,6, míg jövőre 5,5 százalékos növekedés várható a világ 12 legnagyobb reklámpiacán a Warc előrejelzése szerint. A fejlődés éllovasai a feltörekvő országok lesznek, az idén Indiában, Oroszországban és Kínában nő majd leggyorsabban a reklámköltés. Kína az Egyesült Királyság és Németország hirdetési piacát is
A jelenlegi árakon számolva az idén 12,5, míg jövőre 14,5 százalékkal bővül majd a kínai hirdetési piac. Ez azt jelenti, hogy a Warc előrejelzése alapján 2012-ben már 27 milliárd dollárnál is többet költenek majd a távol-keleti országban reklámra - derül ki a Brandrepublic.com összeállításából.
Főként a televíziós piacon várható komoly fellendülés a szektor reklámbevétele jövőre 10 milliárd dollár fölött lehet Kínában. A gyors fejlődésnek köszönhetően az ország a világ harmadik legnagyobb hirdetési piacává válhat jövőre az Egyesült Államok és Japán mögött.
Az Egyesült Államok őrzi vezető helyét a reklámpiacon, az előrejelzés szerint az országban az idén 3,5, míg jövőre 4,5 százalékkal nőnek majd a hirdetési költések. Japánban visszafogottabb fejlődés várható, az idei 1,2 százalék után 2012-ben 1,5 százalékos növekedésre számít a Warc. Persze az elmúlt három év stagnáló, vagy éppen csökkenő reklámköltéséhez képest ez is kedvező tendenciát mutat.
A 12 meghatározó hirdetési piacot vizsgáló felmérés szerint Indiában bővül majd a leggyorsabban a reklámköltés az idén és jövőre. 2011-ben 18,5, míg 2012-ben 19 százalékos bővülés várható az ázsiai országban. Oroszországé a második legdinamikusabban fejlődő reklámpiac a vizsgált országok közül, az idén 17 százalékkal nő az orosz reklámköltés.
A tanulmányban vizsgált 12 ország hirdetési piaca összesen 4,6 százalékkal nő az idén, jövőre 5,5 százalékos lesz a fejlődés. Az internetes szegmens bővül a leggyorsabban 2011-ben, 12,7 százalékkal haladja majd meg a tavalyit, a televíziós hirdetési piacon 4,8 százalékos növekedés várható. (mmonline)