Facebook vs. e-mail
A fiatalabb felhasználók nagyobb valószínűséggel cserélik le hagyományos e-mail címüket a Facebook új üzenetküldő rendszerére. Így a Facebook diadalmenete és saját üzenetküldési rendszerének fejlesztése nagyban befolyásolja majd az e-mail marketing kampányokat is.
A Relevancy Group tanulmánya szerint, mely több mint 1000 fő bevonásával készült, az online fogyasztók közel fele hajlandó lenne személyes e-mail címét egy Facebookos e-mailre cserélni, vagy akár egy új címet létrehozni.
Ez különösen igaz a fiatalabbakra, ami a cég szerint negatív hatással lehet a márkákra.
"A fogyasztók folyamatosan változó viselkedése és a Facebook Messages szolgáltatása következtében megemelkedhet a passzív e-mail címek száma." - mondta David Daniels, a Relevancy Group vezérigazgatója.
Ez azt jelenti, hogy a hirdetőknek még keményebben kell koncentrálniuk arra, hogy megértsék, mi az, ami igazán fontos a hírleveleikre feliratkozottaknak és hogyan tudják őket cselekvésre ösztönözni - javasolta a szakember.
Novemberben a Facebook bejelentette, hogy az új üzenetküldési szolgáltatása elavulttá teszi majd az e-mailt. Ez ugyanis a közösségi hálózat azonnali üzenetküldési rendszerét kombinálja a Messages szolgáltatással, az SMS-sel és az e-maillel - mindet egy helyen elérhetővé téve. (DMA UK-DMSZ/BrandTrend)