Y-generáció és bankok
Már a küszöbön toporog az Y-generáció, de a bankok még épp csak elkezdték szolgáltatásaikat az új demográfiai csoport igényeihez igazítani.
Csak a teljesség kedvéért: az Y-generáció, ez az új generáció hivatalosan az 1982–1995 között születetteket foglalja magában. Ennek a demográfiai csoportnak az egyik legszembetűnőbb sajátossága, hogy mivel a számítógépekkel együtt nőttek fel, szinte „technológiaőrültek”. Ugyanakkor igen gyakorlatiasak, a modern technológiában teljesen otthon vannak, azt mindennapos szükségletnek tekintik, és talán érdemes is hallgatni rájuk ezekben a kérdésekben. Mindezek után nyilvánvaló, hogy ezt az új generációt nagyon is a helyén kellene kezelni az egyes társadalmaknak, minden szinten. A témában az Oracle Financial Services és a European Financial Marketing Association nemrégiben egy tanulmányt publikált, ami felhívja a figyelmet arra, hogy a világunk optimális működését nagyban meghatározó pénzügyi szféra mennyire készült fel az új generációs ügyfelek kiszolgálására.
Az Y-generáció növekvő gazdasági jelentősége ellenére a megkérdezettek 31 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nincs olyan jelenleg is működő, dedikált stratégiája, amely konkrétan ezt a demográfiai csoportot hivatott kiszolgálni. A válaszadók 31 százaléka már rendelkezik ilyennel, 38 százaléknál pedig folyamatban van egy ilyen stratégia kidolgozása. Mindez arra utal, hogy a bankok egyre inkább felismerik az Y-generáció különleges igényeinek fontosságát.
Forrás: ITbusiness