Lelkesnek lelkes vagyok az ötlettől, viszont még nem tudtam eldönteni, hogy nem bazári-e (legalább egy kicsit) az "internetes szüret". Mindenesetre úgy tűnik, hogy többről van szó, mint egy-két modern pincészet dilijéről: szóljatok Gerének meg a többieknek...(ha esetleg nem tudnának róla).
Nagy tisztelettel felhívom a Magyar Innovációs Nagycirkusz porondján fellépők figyelmét a helikopteres szőlőfürt-érés figyelési produkcióra (cikk vége felé)...
A dolog szerintem tipikus üzletfejlesztés: újdonság, de mégsem forgatja fel alapjaiban a lényegi gyártástechnológiát (mondjuk a tartályos erjesztés bevezetésekor meg üzleti innovációnak volt minősíthető, ha már kategorizálni akarunk).
Lehetne is vele pályázni a Ludwig* igényeit is mindenben kielégítő üzletfejlesztési, üzleti innovációs díjra... (Ludwig Federmeyer az innovációs díjakról >>>) - talán "új kommunikációs csatorna, módszer bevezetése" kategóriában.
"Bitben az igazság - szüretelés az interneten?
Az októberig is tartó olaszországi szüret újdonságának számít, hogy a szőlőszemtől a hordóig a borkészítés minden fázisa egyenesben követhető interneten.
A szicíliai Planeta pince a Twitteren értesít arról, hol tart éppen az augusztusban megkezdett és hetven napig tartó szüretelésben. Aki a pársoros üzeneten túl képeket is akar látni, az a YouTube-on követheti a fürtök leszedését vagy a must erjedését. Az Etna lábánál található ültetvényektől az északolasz bortermelőkig az ágazat cégei az idei szüretet egyenesben sugározzák.
"Nem számít modern pincészetnek az, amelyik nem fektet be a kommunikációba" - magyarázta el az említett szicíliai céget vezető Francesca Planeta. A fejlett technológia nemcsak a borkészítést segíti, elengedhetetlen részévé vált a fogyasztókkal való kapcsolattartásnak is. A harmadik évezred borvásárlója egyre képzettebb, tudni akarja, mi van az üvegben. Szívesen látja, melyik tőkéről és hogyan kerül kedvenc bora a palackba.
Az internetes szüretelés azonban nem tanninokról és polifenolokról vetített szakmai videónak felel meg.
Az élőben közvetített szüret igazi élményt kínál - a rajongók kommentjei szerint még a bor illata is érezhető. A célközönséget elsősorban a fogyasztók képviselik, de a nézők között vannak egyszerű érdeklődök is, akik információt kérhetnek és még tanácsokat is adhatnak. A legtöbben eddig az északi, Brescia közeli Franciacorta pincészet szőlejét sújtó jégesőt nézték meg.
Klikkeléssel telik tehát az idei olasz szüret, mely az előrejelzések szerint kiválónak ígérkezik. A csapadékban gazdag tél és a nem túl forró nyár ideális feltételeket teremtett.
Az internetes szüretelés technikáját a szintén Brescia közeli Berlucchi borászat vitte tökélyre: mini helikopteren rögzített kamera számol be a munkatempóról. A helikopterbe szerelt infravörös érzékelő ugyanis azonnal észreveszi, ha egy fürt sav- és cukortartalma elérte a megfelelő szintet. Leszedhető - jelzi a műszer nemcsak a helyi szőlésznek, hanem a Japántól hazánkig egyenesben szüretelő internetezőknek is."
/Forrás: MTI/itmania.hu/
*Ludwig: Ludwig Federmeyer, üzleti innovációs szakértő, blogunk külsős, ügyeletes megmondóembere.